Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود:

2500 تن نارنگی پیش رس از میاندورود به خارج کشور صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از صادرات 2 هزار و 500 تن نارنگی پیش رس از این شهرستان به خارج کشور خبر داد.

2500 تن نارنگی پیش رس از میاندورود به خارج کشور صادر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی از صادرات 2 هزار و 500 تن نارنگی پیش رس از شهرستان میاندورود به خارج از کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه شهرستان میاندورود دارای 7 هزار و 460 هکتار باغ مرکبات است، گفت: 2 هزار و 604 هکتار از این باغ ها به کشت نارنگی اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال 78 هزار تن نارنگی از باغات این شهرستان برداشت شود.

علوی بیان کرد: صادرات نارنگی پیش رس از این شهرستان به کشورهای روسیه، عراق و عمان در حال انجام است که می‌توان از آن به‌عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد چراکه زنجیره تولید بدون صادرات تکمیل نخواهد شد و باید از این فرصت برای بهینه‌سازی تولید و بسته‌بندی استفاده کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا را ارقام نارنگی‌های پیش‌رس منطقه اعلام و تصریح کرد: این ارقام زودرس بوده و پوست سبزی دارند و در عین حال، قند آن کامل شده و در حالت کلی اگر نسبت قند به اسید بیشتر از 10 باشد، میوه قابل برداشت است و می‌توان نارنگی را به بازار عرضه کرد و سبز بودن نارنگی سبب نمی‌شود برخی افراد بخواهند با سبززدایی محصول را به فروش برسانند.

این مقام مسوول با بیان اینکه کیفیت محصول و شکل و بسته‌بندی آن در بازارهای جهانی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه صادرکنندگان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید هزینه تولید را کاهش و با افزایش بهره‌وری عوامل تولید و افزایش تولید در واحد سطح فرصت رقابت را مهیا کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید