Iranian Agriculture News Agency

مامورین یگان حفاظت در خط مقدم حراست و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت:مامورین یگان حفاظت در خط مقدم حراست و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی قرار دارند، و با توجه به اینکه کار آنان بسیار با اهمیت و حساس است از این رو در حفاظت از عرصه ها باید همیشه اصل "پیشگیری بهتر از مچگیری" مد نظر قرار گیرد.

مامورین یگان حفاظت در خط مقدم حراست و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در دومین نشست شورای هماهنگی یگان حفاظت منابع طبیعی استان، حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را از مهمترین اهداف این اداره کل بیان کرد و گفت: مامورین یگان حفاظت در خط مقدم حراست و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی قرار دارند، و با توجه به اینکه کار آنان بسیار با اهمیت و حساس است از این رو در حفاظت از عرصه ها باید همیشه اصل "پیشگیری بهتر از مچگیری" مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: رعایت این اصل، علاوه برکاهش تخریب ها و تصرفات باعث کاهش بار مالی و همچنین دوستی بیشتر مردم با طبیعت میگردد.

صالحی، یکی از راهکارها برای افزایش ضریب حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را اجرای عملیات گشت و مراقبت با کمک شرکت های دارای صلاحیت و با اولویت تعاونی های فراگیر منابع طبیعی در سطح استان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: همچنین بهره گیری از ظرفیت مرتعداران و دارندگان پروانه چرای دام، تعامل و همکاری با نیروهای نظامی و انتظامی و استفاده از تکنولوژی روز، در امر حفاظت از عرصه های مرتعی وجنگلی  نقش مؤثری دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود ۸۶ درصد مساحت استان را عرصه های منابع طبیعی تشکیل میدهد اظهار داشت:  به منظور بهبود مدیریت این عرصه ها مناطق بحرانی، نیمه بحرانی و عادی شناسایی و با برنامه ریزی، تامین منابع اعتباری و نیروی انسانی و استفاده از سایر ظرفیت ها به ویژه مشارکت مردم و بهره برداران، ضریب نفوذ حفاظت در این مناطق افزایش خواهد یافت.

صالحی در پایان خواستار نظارت دقیق بر اجرای قرارداد گشت و مراقبت توسط شرکت های بخش خصوصی  و پاسخگویی این شرکت ها در برابر عملکرد خود شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید