Iranian Agriculture News Agency

ضرورت ارائه کمک از ارگان‌های دولتی جهت بازسازی خسارات رابر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان رابر با حضور فرماندار شهرستان، رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس، مدیران ستادی سازمان، نماینده اداره کل دامپزشکی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان کرمان، مسئولین ادارات تابعه و سایر اعضاء کارگروه تشکیل شد.

ضرورت ارائه کمک از ارگان‌های دولتی جهت بازسازی خسارات رابر

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، ایمان کریم قاسمی گفت: در این جلسه امیرحیدری فرماندار شهرستان در رابطه با وضعیت بازسازی خسارت ناشی ازسیل اخیر خاطر نشان کرد با توجه به اینکه کشاورزان شهرستان دچار خسارات قابل توجهی در بخش کشاورزی شده اند خواستار ارائه کمک از ارگان‌های دولتی جهت بازسازی این خسارات شدند.

وی افزود: با توجه به موقعیت خاص منطقه از نظر دامپروری، گردو وکاشت گیاهان دارویی، اقدامات انجام شده در سالهای اخیر در ترویج وترغیب اهالی در اقتصادی کردن کشت­‌ها، مقابله اصولی و تلفیقی با آفات و بهره وری از آب مطرح و از مسئولان مربوطه تشکر وقدردانی شد وتلاش بیشتر جهت ارتقاء کیفیت وکمیت این محصولات در منطقه مورد تاکید شد.

در این جلسه راهکارهایی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام صنعتی ارائه و  مشکلات اجرای طرح‌های دامپروری وجوابگویی به استعلام این طرح‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت تا با کمک سازمان نظام مهندسی ومسئولین ادارات در جوابگویی به این استعلامات این روند سریعتر انجام شود، در مورد مشکل نبود پیمانکار محلی به منظور مرمت قنوات و کانال‌ها در حوزه آبرسانی به منظور حل این مشکل راهکارهای لازم ارائه شد.

کریم قاسمی خاطر نشان کرد: در حوزه باغبانی با توجه به موقعیت استراتژیک این شهرستان از نظر گردو وگیاهان دارویی راهکارهای حمایتی به منظور اصلاح ارقام گردو واصلاح الگوی کشت مطرح شد و با توجه به آمار بالای دامپروی دراین منطقه مقرر شد مساعدتهای لازم در مورد پخش نهاده صورت پذیرد تا آسیبی به بخش دامپروری وارد نشود.

گفتنی است با فعال شدن واحدهای جدید مرغداری مقرر شد تعاونی مرغداران شهرستان رابر تاسیس ، همچنین با تشکیل دفتر گردو در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان موافقت و پیگیری در خصوص احداث کلینیک تمام وقت دامپزشکی مورد تاکید قرارگرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید