Iranian Agriculture News Agency

به منظور مصارف صنعتی؛

انجمن تولید کنندگان ماکارونی، خریدار گندم دوروم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان ماکارونی ایران گندم دوروم را 2300 ریال بیشتر از قیمت پایه خرید تضمینی گندم دوروم اعلام شده توسط دولت محترم برای سال زراعی جدید خریداری خواهد کرد.

انجمن تولید کنندگان ماکارونی، خریدار گندم دوروم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی با اشاره به قیمت پایه خرید تضمینی 42 هزار ریالی گندم دوروم توسط دولت محترم، تصریح کرد: گندم دوروم کشت آبی پائیزه منطبق با آنالیز مورد نظر انجمن مذکور با قیمت 44 هزار و سیصد ریال خرید می شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: کشاورزان علاقه مند به کاشت گندم دوروم و فروش محصول به انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان ماکارونی ایران باید نسبت به عقد قرار داد خرید و فروش گندم دوروم بر اساس متن پیش نویس و ضمائم پیوست اقدام کنند.

به گفته وی؛ مراحل عقد قرار داد مورد نظر در اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان قیروکارزین آغاز و در حال انجام است از این رو کشاورزان ضمن به همراه داشتن مدارک هویتی می توانند به اتحادیه موصوف مراجعه کنند.

همتی تاکید کرد: بر اساس متن پیش نویس قرار داد خرید گندم دوروم، خریدار موظف به پرداخت وجوه مطالبات گندم کاران حداکثر تا پنج روز کاری به حساب کشاورزان است.

او افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان و بنیاد ملی گندم کاران ایران بر حسن اجرای قرار داد های منعقد شده نظارت خواهند داشت و در صورت بروز اختلاف به عنوان مراجع اولیه رفع اختلاف طرفین عمل خواهند کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه گندم دوروم از سابقه کشت خوبی در این شهرستان برخوردار است، بیان کرد: امیدواریم کشاورزان علاقه مند و پیشرو از این فرصت استفاده کنند و ضمن مشارکت در رونق چرخه صنعت مواد غذایی از منافع مالی آن نیز بهره کافی ببرند.

دانه گندم دوروم می تواند به صورت "سمولینا"  که نوعی آرد درشت است و معمولا برا تهیه ماکارونی استفاده می شود و همچنین برای تهیه غلات صبحانه، پودینگ، نان و خمیر پیتزا استفاده شود.

پیش بینی می شود بیش از 3400 هکتار از اراضی شهرستان قیروکارزی در سال زراعی جاری به کاشت گندم آبی اختصاص یابد؛ قیروکارزین در 169 کیلو متری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید