Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در پیامی به مناسبت روز جهانی غذا مطرح کرد:

محصولات گواهی‌شده ضامن سلامت و امنیت غذایی

وزیر جهاد کشاورزی با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی غذا بر ضرورت برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از نهاده‌ها برای ثبات امنیت غذایی به منظور پاسخگویی به نیاز روز افزون غذا برای جمعیت رو به رشد و نیز توسعه پایدار تاکید کرد.

محصولات گواهی‌شده ضامن سلامت و امنیت غذایی

به گزارش ایانا، متن پیام کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت روز جهانی غذا که توسط علیرضا رفیعی پور مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی در وبینار روز جهانی غذا، قرائت شد، به شرح زیر است:

۲۵ مهرماه  (16 اکتبر) روز جهانی غذا را به همه دست اندرکاران حوزه غذا «از مزرعه تا سفره»تبریک عرض می نمایم و از خدمات فعالان این حوزه در اجرایی نمودن نظام تولید محصول گواهی شده، بهبود محتوای مواد مغذی در محصولات، پایش کیفیت و سلامت محصولات و ارتقاء سهم نهادهای بیولوژیک در سبد آفت کش ها و کودهای مصرفی سپاسگزارم.

امروزه بخش کشاورزی به منظور پاسخگویی به نیاز روز افزون غذا برای جمعیت رو به رشد و نیز توسعه پایدار نیازمند برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از نهاده‌ها برای ثبات امنیت غذایی است. لذا تلاش تمامی دست اندرکاران موثر در چرخه تولید تا مصرف محصولات نیازمند برنامه‌ریزی مدون و منسجم و افزایش حداکثری از سطح تعاملات فی مابین داخل و خارج بخش با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، تشکل‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های مختلف می‌باشد. امید است به یاری ایزد منان و با تلاش همگانی و جهادی دست در دست هم در سال جهش تولید بتوانیم گام‌های بلندی در مسیر ارتقاء سلامت و امنیت غذایی مردم شریف و عزیز ایران برداریم.

کاظم خاوازی

وزیر جهاد کشاورزی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید