Iranian Agriculture News Agency

معاون آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد:

افزایش عملکرد و تولید محصولات کشاورزی با همراهی کشاورزان نمونه و پیشرو

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی از افزایش عملکرد و تولید محصولات کشاورزی با همراهی کشاورزان نمونه و پیشرو خبر داد.

 افزایش عملکرد و تولید محصولات کشاورزی با همراهی کشاورزان نمونه و پیشرو

به گزارش خبرنگار ایانا، علی‌اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در اولین جلسه از رویدادهای ملی ترویج نوآوری و بهره‌مندی از تجارب موفق کشاورزان نمونه و پیشرو که با محوریت کشت کلزا برگزار شد، گفت: کشاورزان نمونه علاقه‌مند هستند که تجارب خود را در اختیار سایر کشاورزان قرار دهند و تسهیلگران با این روش می‌توانند تجربیات خود را به روش ساده انتقال دهند.

مویدی با اشاره به فصل کشت پاییزه، گفت: در گام اول این رویداد مهم 9 برنامه ملی دیده‌شده که این 9 برنامه در 7 محصول مهم و محوری پاییزه شامل کلزا، گندم دیم و آبی، جو دیم و آبی، چغندرقند پاییزه، تریتیکاله، نخود دیم و گلرنگ برنامه‌ریزی‌شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم که بتوانیم یافته‌های خود را از طریق پژوهشگران و کشاورزان نمونه به صورت همزمان در اختیار بهره برداران سراسر کشور قرار دهیم.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در پایان، گفت: این امر می‌تواند موجب افزایش عملکرد و تولیدات محصولات کشاورزی در کشور شود.

 صرفه‌جویی در آب، مدیریت تغذیه و ایجاد تراکم به‌موقع با کشت نشایی کلزا

 در ادامه این جلسه یکی از کشاورزان نمونه با اشاره به انجام کشت نشایی کلزا، گفت: متوسط سطح کشت در برخی کشورها کمتر از کشورمان است و این در حالی است که میزان عملکرد بالاتری دارند.

این کشاورز نمونه کلزا ادامه داد: کشت نشایی سیاستی است که توسط وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود.

وی از مزایای کشت نشایی کلزا را صرفه‌جویی در آب، مدیریت تغذیه و ایجاد تراکم به‌موقع عنوان کرد و گفت: کشت نشایی کلزا با این ویژگی‌ها سبب می‌شود تا تولیدات خوبی در این زمینه داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید