Iranian Agriculture News Agency

بازرگان تصریح کرد:

شروع خوداتکایی کشورهای مختلف در محصولات کشاورزی با شیوع کووید -19

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: شیوع ویروس کووید ۱۹، سبب شده تا بعضی از کشورها که محصولات غذایی خود را صادر نکنند زیرا موضوع خوداتکائی حتی در کشورهایی که تحریم نیستند نیز معنای جدیدی پیدا کرده است.

شروع خوداتکایی کشورهای مختلف در محصولات کشاورزی با شیوع کووید -19

به گزارش خبرنگار ایانا، کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در وبینار رویدادهای ملی ترویج نوآوری و تجارت موفق کشاورزی که اولین جلسه آن امروز در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، گفت: شیوع ویروس کووید ۱۹، سبب شده تا بعضی از کشورها که محصولات غذایی خود را صادر می‌کردند تصمیم بگیرند تا در مقطع زمانی خاص محصولات خود را صادر نکند زیرا موضوع خوداتکائی حتی در کشورهایی که تحریم نیستند نیز معنای جدیدی پیدا کرده است.

بازرگان با اشاره به اینکه خوداتکایی کشور در محصولات استراتژیک از گذشته آغاز شده است، یادآور شد: در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام شده و ما در تولید محصولاتی مانند شکر، پنبه، گندم و جو عملکرد خوبی داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه اهمیت تولیدات در محصولات کشاورزی بر کسی پوشیده نیست، گفت: این برنامه با محوریت کشاورزان نمونه در حال انجام است و جلسات این چنینی با جلسه گردانی خود کشاورزان انجام خواهد شد.

بازرگان ادامه داد: کشاورز برجسته کلزا کار در این برنامه شروع به گفتگو در مورد موفقیت خود در این زمینه و همچنین فعالیت هایی که در این خصوص انجام داده است، می کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کشاورزان پیشرو در برخی موارد تا ۸ برابر میانگین، در حال تولید محصولات کشاورزی هستند و می توانند برای افزایش تولید و خوداتکایی کشور با زبان خود دلیل موفقیت و چگونگی روش‌شان را برای سایر کشاورزان توضیح دهند.

وی با تاکید بر اینکه این نوع آموزش می‌تواند نوگرایانه‌تر باشد و تجارب کشاورزان پیشرو توسعه پیدا کند‌، یادآور شد: برنامه‌هایی مانند «رویش» در صدا و سیما  بخش می‌شود که برنامه‌های واقعا کاربردی است.

بازرگان در پایان گفت: انشالله که بتوانیم در انتقال دانش بهره‌برداران موفق به جامعه کشاورزان موفق عمل کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید