Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد

تشکیل صندوق اعتباری خرد زنان روستایی

حسن نظیفی از تاسیس 2 صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در شهرستان پارس آباد خبر داد.

تشکیل صندوق اعتباری خرد زنان روستایی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، حسن نظیفی از تاسیس 2 صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد هدف از تاسیس این صندوق ها را تقویت و توانمندسازی زنان روستایی در زمینه های مختلف کشاورزی و افزایش در آمد خانوارهای کم در آمد از طریق پرداخت وام های کوچک برای انجام فعالیت های در آمدزا عنوان کرد .

وی بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال برای زنان روستایی و توسعه صنایع کوچک و خانگی خاص زنان روستایی ، کاهش مهاجرت از روستا ، کاهش فقر و ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی زنان در روستا را از دیگر اهداف راه اندازی این صندوقها برشمرد.

وی افزود: بدین منظور تاکنون تعداد 4 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در روستاهای تکچی ، ملاکندی ، تازه کند و اسلام آباد جدید از توابع این شهرستان تشکیل و در حال فعالیت هستند.

نظیفی در ادامه سخنان خود بیان کرد: به منظور ارتقای مهارت های زنان روستایی عضو این صندوق ها و آموزش اصولی کارآفرینی ، کارگاه های آموزشی متعدد با عنوان مهارت های زندگی شغلی و مهارت های کسب و کار ویژه اعضای صندوق های اعتبارات خرد و تسهیل گران زنان روستایی توسط کارشناسان این مدیریت در روستاهای حوزه عمل اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد در پایان افزود: تشکیل این صندوق ها به دلیل توسعه و بهبود کسب و کار زنان روستایی و مشارکت آنان در بهبود اقتصاد خانواده بسیار حائز اهمیت می باشد و می تواند منجر به رونق تولید در منطقه شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید