Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۵۰ درصدی تولید محصول چغندر قند در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استن چهارمحال از افزایش تولید 50 درصدی محصول چغندر قند در سال زراعی جاری خبر داد.

افزایش ۵۰ درصدی تولید محصول چغندر قند در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گفت: با انجام زمان‌بندی در برداشت محصول و مدیریت در فرایند برداشت چغندر، صف انتظار تحویل این محصول از چهار روز در سالهای گذشته، امسال به یک روز کاهش یافته است.

حمیدرضا دانش از آغاز برداشت محصول چغندر در این استان خبر داد و افزود: با کاهش تحویل زمان چغندر قند، هزینه حمل و نقل کشاورزان نیز کاهش می‌یابد و در وقت کشاورزان برای تحویل محصول صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اشاره به تولید و برداشت ۶۰ هزار تن چغندر قند در استان گفت:مطالبات چغندرکاران نیز در کمترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

دانش، از افزایش حدود۵۰ درصدی تولید محصول چغندر قند در سال جاری خبر داد و افزود: وسعت زیر کشت این محصول از یکهرار هکتار سال گذشته امسال به یکهزار و ۸۰۰ هکتار رسیده است.

معاون بهبود امور گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت خرید تضمینی چغندر قند از کشاورزان طی سال زراعی جاری خبر داد و گفت: با تصویب شورای اقتصاد در سال جاری چغندر قند از کشاورزان با نرخ تضمینی کیلویی هفت هزار و ۲۴۰ ریال با عیار ۱۶ درصد با احتساب کمک هزینه حمل‌ونقل خریداری خواهد شد، که نسبت به سال گذشته نزدیک ۲ برابر افزایش قیمت خرید دارد.

دانش، شهرستان‌های کیار، شهرکرد و لردگان را بیشترین سطح زیرکشت چغندر قند استان اعلام کرد و گفت: کارخانه قند فرآوری استان در تحویل محصول تولیدی مناطق مختلف استان هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.

چهارمحال و بختیاری با تولید بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول باغی، زراعی، دامی و شیلاتی ۶۶هزار بهره‌بردار در این بخش دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید