Iranian Agriculture News Agency

رئیس مجلس شورای اسلامی ازطرح46هزارهکتاری دشت سیستان بازدیدکرد

رئیس مجلس شورای اسلامی بهمراه نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی ،استاندارسیستان وبلوچستان،مدیران ومسئولان استان ازطرح 46هزارهکتاری انتقال آب بالوله به دشت سیستان درشمال استان بازدیدکرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ازطرح46هزارهکتاری دشت سیستان بازدیدکرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، محمدباقر قالیباف در دومین روز سفر خود به سیستان و بلوچستان با حضور در منطقه سیستان واقع در شمال این استان ضمن بازدید، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت طرح 46هزار هکتاری آبیاری به دشت سیستان قرار گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان در حاشیه این بازدید گفت: طرح 46هزار هکتاری انتقال آب به دشت سیستان در سفر هیات دولت فروردین ماه 93 مصوب و با عنایت رهبر معظم انقلاب، بخش اول اعتبار آن با 500میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تخصیص و جهت اجرا به وزارت جهادکشاورزی و وزارت نیرو ابلاغ شد.

محمدعلی نیکبخت افزود:براساس مطالعات انجام شده سالیانه 400میلیون مترمکعب آب اختصاص داده شده از طریق این طرح در اختیار بهره‌برداران بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایانا، با توجه به خشکسالی‌های 20ساله سیستان و بلوچستان، این طرح می‌تواند باتامین آب مطمئن در طول سال نویددهنده رونق کشاورزی منطقه باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید