Iranian Agriculture News Agency

کشورهای خاورمیانه مقصد عمده محصولات کشاورزی اصفهان

کشورهای عراق، افغانستان، امارات، کویت، پاکستان، روسیه، هلند، عمان و هنگ‌کنگ از جمله خریداران محصولات کشاورزی اصفهان هستند.

کشورهای خاورمیانه مقصد عمده محصولات کشاورزی اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، فرهاد حاجی مرادی ، درباره میزان صادرات محصولات کشاورزی از استان اصفهان اظهار کرد: میزان صادرات حیوانات زنده و محصولات حیوانی از استان اصفهان در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش وزنی بیش از ۴۳ درصد و افزایش ۲۷ درصدی درآمد ارزی، همراه بوده است.

وی ادامه داد: در زمینه صادرات ماشین‌آلات کشاورزی نیز با رشد وزنی ۱۵۸ درصدی و افزایش ۸۲ درصدی درآمد ارزی صادرات در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو هستیم، البته با توجه به مشکلات ناشی از تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا، در برخی موارد نیز با کاهش صادرات روبرو بوده‌ایم که امیدواریم با بهبود شرایط شاهد رفع مشکلات و افزایش حجم صادرات محصولات کشاورزی باشیم.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان اصفهان ابراز داشت: همچنین در زمینه صادرات چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با رشد وزنی ۳۲۲ درصدی و افزایش درآمد ارزی ۳۷ درصدی در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبرو هستیم که باعث خرسندی است.

عراق؛ عمده ترین مقصد صادراتی محصولات کشاورزی اصفهان

حاجی مرادی کشورهای عراق، افغانستان، امارات، کویت، پاکستان، روسیه، هلند، عمان و هنگ‌کنگ را از جمله خریداران محصولات کشاورزی از استان اصفهان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های شکل گرفته شاهد صادرات خوبی به کشورهای اوراسیا همچون روسیه، ارمنستان و قزاقستان بودیم، البته کشورهای منطقه اوراسیا فرصت خوبی برای صادرات انواع محصولات هستند و این امر می‌طلبد تولیدکنندگان و صادرکنندگان نگاه ویژه‌تری به این بخش داشته باشند.

صادرات شیلات از طریق کارگو ترمینال

وی گفت: در زمینه صادرات شیلات با راه‌اندازی کارگو ترمینال و تلاش تولیدکنندگان شاهد رشد چشمگیر میزان صادرات هستیم به‌گونه‌ای که صادرات انواع محصولات شیلاتی در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به شش ماهه نخست سال ۹۸ با رشد وزنی بیش از ۲۶۹ درصدی و افزایش درآمد ارزی ۴۸۱ درصدی روبرو است و درصورتی‌که فعالان اقتصادی این بخش برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند می‌توان بازارهای مناسب صادراتی برای محصولات شیلات ایجاد و آن‌ها را گسترش دهند.

اصفهان می‌تواند قطب صادرات گیاهان دارویی شود

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: اصفهان در بخش صادرات انواع گیاهان دارویی نیز می‌تواند به قطبی در کشور تبدیل شود و خوشبختانه در این زمینه اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است و امیدواریم شاهد افزایش هر چه بیشتر صادرات در این بخش باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید