Iranian Agriculture News Agency

رویدادهای ملی ترویج نوآوری و تجارب موفق کشاورزی برگزار می‌شود

معاون آموزش و ترویج کشاورزی از برگزاری رویدادهای ملی ترویج نوآوری و بهره‌مندی از تجارب موفق کشاورزان نمونه و پیشرو باهدف افزایش ضریب نفوذ و انتقال دانش کشاورزی خبر داد.

رویدادهای ملی ترویج نوآوری و تجارب موفق کشاورزی برگزار می‌شود

 علی‌اکبر مویدی معاون آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا اظهار کرد: تجارب موفق کشاورزان نمونه و پیشرو می‌تواند ضریب نفوذ و انتقال دانش کشاورزی در عرصه‌ها را افزایش دهد.

وی ادامه داد: در این برنامه‌ها به دستاوردهای مهم پژوهشی در محصولات کشاورزی اولویت‌دار پاییزه پرداخته می‌شود.

مویدی ضمن تأکید بر حضور پژوهشگر مروجان ارشد در این رویدادها، گفت: تعدادی از کشاورزان نمونه و پیشرو کشور نیز در این برنامه حضور دارند که تجربیات موفق خود را بیان می‌کنند.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه در گام اول این رویداد مهم 9 برنامه ملی دیده‌شده، اظهار کرد: این 9 برنامه در 7 محصول مهم و محوری پاییزه شامل کلزا، گندم دیم و آبی، جو دیم و آبی، چغندرقند پاییزه، تریتیکاله، نخود دیم و گلرنگ برنامه‌ریزی‌شده است.

وی در پایان یادآور شد: مشارکت محققان مؤسسات تحقیقاتی ملی، مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان‌ها و همچنین تعداد زیادی کشاورزان و بهره‌برداران کشور سبب خواهد شد تا تعامل فنی بین کارشناسان و بهره‌برداران بیش‌ازپیش محقق شود که با این مهم، بهره‌وری بیشتر در تولید محصولات اساسی کشور رقم خواهد زد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید