Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل تعاون روستایی کردستان خبر داد :

خرید حمایتی گوجه فرنگی از 700 کشاورز کُردستانی

پیمان اسکندری، مدیرکل تعاون روستایی کردستان گفت: به منظور حمایت از بهره برداران در سال جاری ۲۶ هزار تن گوجه فرنگی با قیمت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

خرید حمایتی گوجه فرنگی از 700 کشاورز کُردستانی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، پیمان اسکندری با اشاره به اینکه خرید تضمینی گوجه فرنگی در کردستان از اوایل شهریور امسال آغاز شد، اظهار کرد: برای دومین سال متوالی به منظور حمایت از گوجه فرنگی کاران محصول آنها با قیمت تضمینی خریداری شد.

وی اضافه کرد: در این استان کارخانه های رُب روژین تاک و خرم‌دشت محصول گوجه فرنگی بیش از ۷۰۰ کشاورز استان را با نرخ حمایتی خریداری کردند.

مدیرکل تعاون روستایی کردستان با اشاره به اینکه نرخ حمایتی هر کیلوگرم گوجه فرنگی در سال جاری ۱۰ هزار ریال تعیین شد، افزود: تا پایان زمان برداشت این محصول ۲۶ هزار تن از این محصول توسط این دو کارخانه خریداری شد.

اسکندری ارزش این میزان گوجه فرنگی خریداری شده را ۲۶ میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: ۱۹ هزارتن گوجه فرنگی توسط کارخانه روژین تاک و هفت هزار تن آن هم توسط خرم دشت خریداری شده است و به زودی بهای محصول خریداری شده به حساب کشاورزان واریز می شود.

در سال زراعی جاری یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی استان به کشت محصول گوجه فرنگی اختصاص یافت که با میانگین برداشت ۵۵ تُن در هر هکتار، بهره‌برداران استان حدود ۶۹ هزار تُن از این محصول امسال را برداشت و روانه بازار مصرف کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید