Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان

بیش از 40 میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در کردستان پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در حال حاضر ۸۴ واحد به میزان ۴ میلیارد و ۶۵۶ میلیون تومان پرداخت شده است.

بیش از 40 میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در کردستان پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری، در سی‌وهشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور مسئولان در استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه در مرحله اول برای پرداخت تسهیلات کرونایی 13 رسته انتخاب شده بودند، اظهار کرد: بخش کشاورزی در میان رسته‌هایی که آسیب دیده بودند، تعریف نشده بود.

وی افزود: رسته چهاردهم تحت عنوان بخش کشاورزی به لیست رسته‌های آسیب دیده از کرونا اضافه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان  با بیان اینکه کشاورزی بخش تولیدی است، گفت: واحدهای تولیدی به‌ویژه گلخانه‌ها و واحدهای تولید قارچ و شیلات بخش کشاورزی نیز متضرر شد و با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی این مشاغل شناسایی شد.

وی با اذعان به اینکه پس از اطلاع‌رسانی صورت گرفته 221 طرح به مبلغ 12 میلیارد و هفتصد و 10 میلیون تومان مشخص شد، ادامه داد: 58 واحد انصراف داده و در نهایت 195 طرح به میزان 11 هزار و 256 میلیون تومان به بانک‌های عامل با اشتغال 941 نفر معرفی شد.

سپری با اعلام اینکه در حال حاضر 84 واحد به میزان 4 میلیارد و 656 میلیون تومان پرداخت شده است، گفت: 2 طرح بزرگ هم داریم که در طی چند روز آتی تسهیلاتی به آنان پرداخت خواهد شد.

وی با ذکر اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده در بخش کشاورزی نیروی کار را در نظر دارد، خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی ما خسارت‌های زیادی را در زمینه واحدهای تولیدی داشته که بسیاری از این واحدها، انگیزه‌ای برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات بانکی ندارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه دوران بازپرداخت تسهیلات مشکل‌آفرین است، توضیح داد: در بخش کشاورزی تولید شش ماهه و یک ساله است که این امر نیز انگیزه را از افراد سلب می‌کند.

سپری با اشاره به اینکه برخی از رسته‌های کشاورزی زیرمجموعه حمل و نقل تعریف شده‌اند، خاطرنشان کرد: امید است با رفع این موضوع شاهد پرداخت تسهیلات و ارائه حمایت از تمامی بخش‌های آسیب دیده باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید