Iranian Agriculture News Agency

اتمام برداشت شلتوک برنج در شالیزارهای شهرستان زنجان

امیرمقدمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان تصریح کرد: عملیات برداشت شلتوک از مورخ 99/5/30 در شالیزارهای شهرستان زنجان آغاز و در مورخ 99/7/22 به اتمام می رسد .

اتمام برداشت شلتوک برنج در شالیزارهای شهرستان زنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان تصریح کرد: عملیات برداشت شلتوک از مورخ 99/5/30 در شالیزارهای شهرستان زنجان آغاز و در مورخ 99/7/22 به اتمام می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود که از ۲۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصول برنج بیش از ۸۵۰۰تن شلتوک برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شود.

امیر مقدمی افزود: سیاست تغییر الگوی کشت از برنج به یونجه و سایر علوفه ها در دستور کار قرار گرفته از سوی دیگر به منظور کاهش مصرف آب در شالیزارهای این منطقه توسعه و ترویج کشت نشائی به جای کشت مستقیم بذر مدنظر قرار گرفته است. امسال در منطقه زنجان حدود ۴۰درصد از کشت‌ها به‌صورت نشائی بوده است که مزیت هایی همچون کاهش مصرف آب، پیش‌رس کردن محصول، کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی، افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش در آمد نهایتا" پایداری و استمرار تولید است.

با توجه به قیمت محصول برنج در بازار در روزهای اخیر پیش‌بینی می‌شود که در آمد ناخالص بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال عاید برنجکاران شهرستان شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید