Iranian Agriculture News Agency

جلسه هماهنگی کشت پاییزه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سراب برگزار شد

جلسه هماهنگی کشت پاییزه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سراب برگزار شد.

 جلسه هماهنگی کشت پاییزه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سراب برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جلسه هماهنگی کشت پاییزه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سراب با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان، سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سراب ، مدیر پروژه امنیت غذایی استان، معضو هیات علمی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور و معاونین و مسئولین واحدها و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان پهنه و تعدادی از کشاورزان پیشرو شهرستان در سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی سراب برگزار شد.

 فیروز باقرزاده در این جلسه نکاتی را در مورد اهمیت رعایت تاریخ کشت و استفاده از بذور اصلاحی و مصرف به موقع کود پائیزه به دلیل موقعیت اقلیمی شهرستان بیان کرد.

 نادر زارع تالی نیز گزارشی از کشت پائیزه شهرستان سراب ارائه و در ادامه مسایل و مشکلات کشت پائیزه از جمله تامین به موقع بذر اصلاحی و کود مطرح کرد.

مظفر روستایی نیز در خصوص معرفی ارقام گندم و جو دیم که مناسب منطقه می باشد توضیحات جامع ارایه نموده و ارقام صدرا  و باران و در اولویت بعدی رقم اوحدی و آذر 2 را مناسب کشت در منطقه سراب پیشنهاد داد.

وی با بیان اینکه ارقام جدید نسبت به سرداری عملکرد و مقاوت بالا نسبت به بیماریها دارد در مورد راهکارهای افزایش و پایداری تولید ارقام گندم در اقلیم سرد با تغذیه مناسب و رعایت عمق کاشت و رعایت تراکم بذر مناسب و رعایت تناوب زراعی و رعایت تاریخ و روش کاشت و مبارزه با علفهای هرز مطالبی عنوان کرد.

اسکندری مدیر پروژه امنیت غذایی استان نیز در خصوص ضرورتهای پرداختن به کشاورزی حفاظتی در کشور و اطلاعات جامع در خصوص افزایش جمعیت و نیاز به کالری بیشتر ، کمبود منابع، عملیلت کم خاک ورزی ، آلودگی محیط زیست، بالا بودن هزینه‌های تولید در کشاورزی ، نوسانات عملکرد محصولات ، شور یا قلیایی بودن قسمت زیادی از کشور ، زهدار بودن اراضی و تغییر اقلیم خشکی و خشکسالی مطالبی عنوان کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید