Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه یک هزار تن ماهی در فاز اول شهرک شیلات مراغه

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش شیلات گفت: رفع موانع سرمایه‌گذاری در شهرک شیلات شهرستان ضروری بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

تولید سالانه یک هزار تن ماهی در فاز اول شهرک شیلات مراغه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سیدعلی موسوی حسینی در جلسه بررسی مشکلات بخش شیلات مراغه گفت: برغم تصویب ایجاد شهرک شیلات در منطقه زینق این شهرستان و وجود ظرفیتهای مناسب برای آبزی پروری، متاسفانه تاکنون روند احداث و ایجاد واحدهای تولیدی در این بخش کند بوده است.

وی ادامه داد: هدف گذاری نهایی برای تولید حدود ۲ هزار تن ماهی در این منطقه انجام شده از این رو باید اقدامات مناسبی برای صدور مجوزهای لازم از سوی نهادهای متولی امر انجام شود.

 موسوی حسینی اضافه کرد: با این وجود، سرمایه گذاران بخش شیلات، آماده سرمایه گذاری در این زمینه بوده و از این رو باید موانع اداری مرتفع و صدور مجوزهای لازم برای احداث واحدهای تولیدی و آبزی پروری تسریع شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  نیز در این جلسه گفت: شهرک شیلات در منطقه زینق مراغه با ۵۵۰ هکتار ارضی مستعد، زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری است.

قاسم جعفروند با بیان اینکه مجوزهای لازم و اولیه برای تخصیص آب از سوی آب منطقه ای آذربایجان شرقی صادر شده است افزود: براساس طرح های بررسی شده، آب مصرف شده در بخش شیلات در این منطقه پس از تصفیه به دریاچه ارومیه هدایت خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرک شیلات مراغه در فاز اول خود ظرفیت تولید سالانه حدود یک هزار تن ماهی را داراست.

 جعفروند اضافه کرد: متاسفانه در ماه های گذشته به دلیل طولانی شدن زمان صدور مجوزهای احداث و تاسیس واحدهای شیلات در این منطقه، امسال تسهیلات ملی برای بهره مندی واحدهای تولیدی برای این شهرستان تخصیص نیافته است.

وی افزود: با توجه به آماده بودن و دارا بودن مجوزهای لازم، ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ملی برای واحدهای آبزی پروری در شهرستان های جلفا و خداآفرین تخصیص یافته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه گفت: تاکنون ۱۴ نفر از سرمایه گذاران در بخش شیلات این شهرستان موافقت اصولی و ۲ نفر دیگر نیز پروانه تاسیس واحد تولیدی دریافت کرده اند.

 اسماعیل کریمی اصل افزود: با توجه به ظرفیت مناسب شهرک شیلات، با رفع موانع و صدور مجوزهای لازم از سوی آب منطقه ای، مجوز تاسیس و احداث واحد برای سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری تسهیل و تسریع خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید