Iranian Agriculture News Agency

طرح کاداستر در سطح ۸۰ هزار هکتار اراضی شیروان اجرا شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی این شهرستان با هدف تثبیت مالکیت دولت و روان شدن پاسخگویی به استعلامات نیمه نخست امسال در سطح ۸۰ هزار هکتار انجام شد.

طرح کاداستر در سطح ۸۰ هزار هکتار اراضی شیروان اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مصطفی سیامکی گفت: اجرای طرح کاداستر ارضی ملی و دولتی در ۳۶ پلاک شهرستان انجام شد.

وی گفت: در  این مدت نشست های کارگروه رفع تداخلات ناشی از قوانین ملی شدن اراضی و اصلاحات اراضی در سطح ۱۸ پلاک با مساحت ۲۴ هزار و ۷۰۸ هکتار انجام و اختلافات اراضی دولتی و مردم تعیین تکلیف شده است.

سیامکی با بیان اینکه تثبیت مالکیت دولت و تعیین حدود مستثنیات اشخاص از مهم‌ترین مزیت‌های کاداستر اراضی ملی محسوب می‌شود، افزود: این اقدام افزایش ضریب حفاظتی اراضی را نیز به دنبال دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سیستم ثبت املاک، تسریع در امر پاسخ به استعلام اشخاص حقوقی و حقیقی مبنی برقرار گرفتن محل مورد درخواست در مالکیت خود یا دولت دیگر مزایای این طرح را شامل می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید