Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سقز

۹۸ هزار هکتار زمین کشاورزی سقز زیر کشت پاییزه گندم می‌رود

مدیر جهاد کشاورزی سقز با بیان اینکه عملیات کشت پاییزه در این شهرستان آغاز شده است، گفت: ۹۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی امسال زیر کشت گندم می‌رود.

۹۸ هزار هکتار زمین کشاورزی سقز زیر کشت پاییزه گندم می‌رود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدنافع علایی نیا، اظهار داشت: علاوه بر بذرهای خود مصرفی کشاورزان، تاکنون یک هزار و ۵۵۰ تُن بذر گواهی شده گندم دیم و آبی نیز در بین کشاورزان متقاضی توزیع شده که با توجه به اهمیت دسترسی مناسب آنان، کار توزیع کود نسق از اول مرداد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه توزیع کود سهمیه ای نیز در شهرستان آغاز شده است، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تمام کود سهمیه مذکور به مقدار حدود چهار هزار تُن در وقت مناسب کشت بدست کشاورزان برسد.

مدیر جهاد کشاورزی سقز به آخرین آمار خرید گندم در شهرستان سقز اشاره کرد و افزود: امسال ۱۰۳ هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری شد که این آمار نسبت به پارسال با کاهش چشمگیری مواجه بود.

علایی نیا دلیل اصلی کاهش تولید گندم در شهرستان سقز را قطع زود هنگام بارندگی در پایان دهه اول اردبیهشت و وجود گرمای چند روزه که باعث افت وزن گیری دانه گندم شد، دانست و یادآور شد: سال زراعی گذشته ۱۴۲ هزار و ۵۰۰ تُن گندم تضمینی از کشاورزان خریداری شده بود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی از ظرفیت‌های‌ مهم بخش اقتصادی شهرستان است، تاکید کرد: برای حمایت از کشاورزان، تسهیلات خوبی تخصیص داده شد که امید است در آینده توسعه کشاورزی در این شهرستان بیشتر رونق بگیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید