Iranian Agriculture News Agency

برداشت 16 هزار تن پیاز از مزارع چادگان

در سال زراعی جاری بیش ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت پیاز اختصاص یافت

برداشت 16 هزار تن پیاز از مزارع چادگان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، بختیار حاجتی بابیان اینکه متوسط تولید پیاز در هر هکتار ۸۰ تن است اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۶ هزار تن پیاز از اراضی شهرستان چادگان برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چادگان گفت: پیاز شهرستان چادگان در دو نوع زرد و سفید و دارای ماده غذایی بالا و باکیفیت برای استفاده در سبد غذایی خانوار است که هرساله بر کشت این محصول اضافه می‌شود.

وی بیان داشت: این محصول به روش نشایی در مزارع بخش مرکزی و چنارود کشت می‌شود چون با این روش در کاشت بذر صرفه‌جویی شده وهمچنین کاهش مصرف آب و کوتاه کردن زمان کاشت را نیز در بردارد.

 حاجتی گفت: در سال زراعی جاری بیش ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه به کشت پیاز اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چادگان افزایش عملکرد محصول پیاز را برگزاری کلاس‌های آموزشی و نظارت بر مراحل کاشت وابیاری تحت‌فشار توسط کارشناسان جهاد کشاورزی چادگان اعلام کرد.

وی گفت: قیمت پیاز اکنون کیلویی ۱۴۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود که نبود سردخانه برای نگهداری و انبار پیاز در فصل برداشت سبب می‌شود تا قیمت پیاز در فصل برداشت در پایین‌ترین میزان خود باشد و این مسأله کشاورزان را از درآمدهای کشت متزلزل کرده و بیشتر سود را دلالان می‌برند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید