Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین ؛

199 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به زیر کشت محصولات پائیزه می‌رود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری بیش از 199 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت محصولات پائیزه گندم ، جو و کلزا می رود .

199 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به زیر کشت محصولات پائیزه می‌رود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه در جلسه ستاد عالی زراعت که با حضور خاوازی وزیر جهادکشاورزی و روسای سازمانهای جهادکشاورزی استان‌ها به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار  شد با اشاره به  شروع کشت محصولات پائیزه در  سال زراعی جدید در استان قزوین اظهار کرد: از این میزان اراضی کشاورزی  برای کشت محصولات پائیزه پیش‌بینی  می‌شود افزون بر  153هزار  هکتار آن به زیر کشت گندم آبی و دیم برود.

به گفته وی بر اساس برنامه ابلاغی  از این میزان اراضی  حدود 48 هزار و 182 هکتار به زیرگندم آبی و 105 هزار هکتار به زیر کشت گندم دیم خواهد رفت .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد : در زمینه کشت محصول جو نیز در سال زراعی جاری بیش از 37 هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت جو آبی و دیم خواهد رفت که با اقدامات انجام شده از ارقام مناسب برای توسعه کشت در اراضی دیم استفاده شده است .

وی در ادامه به کشت محصول کلزا اشاره کرد و گفت : بر اساس برنامه ابلاغی در سال زراعی جاری بیش از 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت کلزا می رود که تاکنون بیش از  6267 هزار هکتار سطح قرداد انجام شده که از این میزان  5010 هکتار آن کشت شده است  .

خمسه گفت : در زمینه کشت محصول استراتژیک کلزا نسبت به برنامه ابلاغی استان قزوین  جز استان ها پیشرو در کشت  این محصول  است .

 رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد : در راستای ایجاد شرایط لازم برای کشت محصولات پائیزه  نهاده‌های برای کشت  محصولات پایئزه در سطح استان  تدارک لازم   دیده شده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید