Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

سامانه بارگاه مناسب‌ترین تعادل‌گر توزیع نهاده‌های دامی با حذف دلالان

به منظور حمایت از تولیدات محصولات دامی استان و جلوگیری از افزایش بی رویه نهاده های دامی و ساماندهی و تنطیم بازار محصولات کشاورزی و کاهش قیمت تمام شده و حذف دلالان و واسطه گران تدابیر مهمی اتخاذ شده است .

سامانه بارگاه مناسب‌ترین تعادل‌گر توزیع نهاده‌های دامی با حذف دلالان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، نوبخت اژدری با اعلام این خبر افزود: به منظور حمایت از تولیدات محصولات دامی استان و جلوگیری از افزایش  بی رویه نهاده های دامی و ساماندهی و تنطیم بازار محصولات کشاورزی و کاهش قیمت تمام شده وحذف دلالان و واسطه گران تدابیر مهمی اتخاذ شده است.

این مقام مسئول در تشریح این تدابیر افزود: در طی شش ماهه اول سالجاری   مقدار 23957 تن کنجاله سویا در بین بهره برداران توزیع شده است . کنجاله سویا امروزه به دلیل کیفیت مناسب و اقتصادی ، سهم بسزایی در جیره طیور دارد  کنجاله سویا یک ماده غذایی بهداشتی و اقتصادی در صنعت دامپروری استان محسوب می شود و به لحاظ ترکیبات شیمیایی مناسب در جیره طبور نقش بسزایی دارد .

نوبخت اژدری در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت و اهمیت سامانه بارگاه که مهمترین ابزار و سامانه واردات و توزیع نهاده های دامی بوده و در حذف دلالان سود جو نقش مهمی دارد  افزود: در طی شش ماهه نخست سالجاری نیز 40986 تن ذرت در بین دامداران توزیع شد .

معاون بهبود تولیدات دامی از دیگر اقدامات انجام شده در شش ماهه اول افزود: مقدار 35359 تن جو دامی ، مقدار 19934 تن سبوس گندم ، مقدار 3000 تن کنسانتره دامی در بین مرغداران صنعتی و دامداران صنعتی ، سنتی و کارخانجات تولید خوراک دام وطیور از طریق تشکلهای مربوطه توزیع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید