Iranian Agriculture News Agency

سلامت مردم در گرو نظارت دامپزشکی است

به مناسبت هفته دامپزشکی، نشست صمیمی خانواده دامپزشکی با حجت‌الاسلام‌ "حسن علیدادی‌سلیمانی" نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در محل دفتر امام جمعه کرمان با رعایت پروتکلهای بهداشتی مقابله با بیماری کرونا برگزار شد.

سلامت مردم در گرو نظارت دامپزشکی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حجت‌الاسلام‌ "حسن علیدادی ‌سلیمانی" نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ضمن تبریک وتهنیت هفته دامپزشکی اعلام نمود: از مهم ترین مباحث جامعه، بحث سلامت مردم است و سلامت مردم در گرو نظارت های دامپزشکی است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه دامپزشکی در مباحث نظارتی، قوی بوده و با دقت بالا عمل می نماید، ادامه داد: دامپزشکی با نظارت بر سلامت فراورده های خام دامی و پیش گیری و مبارزه با بیماری ها، مانع از ضرو و زیان و خسارت به جامعه می شود.

علیدادی‌سلیمانی با تاکید بر ضرورت توجه به مباحث حوزه دامپزشکی و نقش آن در جامعه، گفت: دامپزشکی ترکیبی از چندین ماموریت حساس می باشد.

علیدادی‌سلیمانی با اعلام اینکه بعضی از کشورهای دنیا با مبحث پرورش دام، اقتصاد کشورخود را اداره می کنند، افزود: دامپزشکی علاوه بر جنبه اقتصادی، از جنبه های ارتقای سلامت، تغذیه جامعه و ... نیز حایز اهمیت می باشد.

وی در این رابطه افزود: اقتصاد و اشتغال و معیشت مردم( تغذیه مردم) همه با جریان دامپزشکی پیوند خورده و وابسته است.

امام جمعه کرمان با اعلام اینکه از تولیدکننده گوشت تا بخش های مختلف ازجمله آبزیان، دام سبک، دام سنگین، طیور متاثر از خدمات دامپزشکی می باشد، اذعان داشت: خدمات دامپزشکی در سفره مردم کاملا مشهود می باشد و جامعه با خیال راحت و اطمینان از سلامت فراورده های خام دامی ( تاییدیه دامپزشکی)  به مصرف آنها می پردازد.

علیدادی‌سلیمانی مجموعه دامپزشکی را یکی از اثرگذارترین ارگان ها در استان اعلام کرد و افزود: دامپزشکی با نظارت بر تولید، پخش و عرضه دارو و امحا دارو های تاریخ گذشته در مبحث دارو، قضاوت های مهمی را انجام می دهد.

امام جمعه کرمان در پایان ضمن تشکر از خدمات صادقانه و بی سرو صدا و بی حاشیه دامپزشکی، بیان داشت: البته این امر اخلاص بیشتر عملکرد دامپزشکی را نشان می دهد و از انجا که دامپزشکی از ظرفیت‌های موجود در مسیر خدمت رسانی به جامعه استفاده می کند، امیدوارم عملکرد شما مورد قبول درگاه حق تعالی قرار گیرد و موفق و موید باشید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید