Iranian Agriculture News Agency

نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی:

رسالت سازمان دامپزشکی حفظ سلامت زنجیره تامین غذا از مزرعه تا سفره است

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دامپزشکی نقش محوری در سلامت کشور دارد و این سازمان وظیفه سیاست‌گذاری در مسائل مرتبط با دام و سلامت غذا را بر عهده دارد.

رسالت سازمان دامپزشکی حفظ سلامت زنجیره تامین غذا از مزرعه تا سفره است

به گزارش خبرنگار ایانا، جلسه رئیس سازمان دامپزشکی کشور و نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه در سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

در این جلسه، یوسف داودی نماینده سراب و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی به جامعه دامپزشکی کشور اظهار کرد: در سال‌های گذشته جلسات و همایش‌هایی به مناسبت روز ملی دامپزشک در کشور برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از برگزاری این جلسات محروم شدیم.

وی افزود: من به عنوان یک دامپزشک وظیفه حرفه‌ای خود می‌دانم که از جامعه دامپزشکی در مجلس شورای اسلامی حمایت کنم و در این خصوص توانستیم مسئولیت مدنی دامپزشکی را در قانون ششم به تصویب برسانیم.

داودی تصریح کرد: دامپزشکی نقش محوری در سلامت کشور داشته و این سازمان وظیفه سیاست‌گذاری در مسائل مرتبط با دام و سلامت غذا را بر عهده دارد. 

وی افزود: با توجه به گستردگی جغرافیایی و جمعیت حدود 85 میلیون نفری کشور، تامین امنیت غذایی این جمعیت، رسالت بسیار بزرگی را بر عهده جامعه دامپزشکی گذاشته است. 

نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رسالت سازمان دامپزشکی حفظ سلامت زنجیره تامین غذا از مزرعه تا سفره و کنترل و پیشگیری بیماری‌ها است.

وی ادامه داد: 832 بیماری قابل انتقال از حیوان به انسان وجود دارد که سازمان دامپزشکی این بیماری‌ها را شناسایی و کنترل کرده است. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید