Iranian Agriculture News Agency

معاون جهاد کشاورزی فارس:

اجرای طرح یاوران تولید در سال زراعی جاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در چهارچوب طرح یاوران تولید ابلاغی از سوی وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر حضور محققین معین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس در سال زراعی جاری در کنار کارشناسان بخش اجرا صادر شده است.

اجرای طرح یاوران تولید در سال زراعی جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسین پژمان تصریح کرد: همه ما در خانواده ای به نام جهاد کشاورزی قرار داریم و هیچ گونه مرزی بین واحدها نیست و خوشبختانه استفاده از ظرفیت محققان از گذشته نیز رایج بوده است اما در قالب طرح یاوران تولید، مشکلات و چالش های روز بخش اجراء در قالب تیم های آسیب شناسی؛ متشکل از محققان و کارشناسان بخش اجراء بررسی و نسخه های عملیاتی تجویز شود.

وی افزود: تاکنون تیم های کارشناسی یاد شده جهت بررسی چالش های محصولاتی مثل چغندرقند، حبوبات، انجیر و ... به شهرستان ها اعزام و بررسی های لازم انجام و توصیه های علمی ارائه شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به شروع فصل زراعی جاری، تیم های تخصصی مختلف تشکیل شده تا چالش های چهار محصول اصلی گندم، جو، کلزا و چغندرقند پاییزه به صورت مستمر بررسی شود.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی، خودکفایی و خود اتکایی سرلوحه کار قرار دارند، خاطر نشان کرد: یکی از وظایف وزرات جهاد کشاورزی حفاظت از منابع آب و خاک و موارد ژنتیکی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه آب محور اصلی اقدامات این سازمان است، ابراز کرد: به منظور صرفه جویی در مصرف آب، باید توسعه کشت متراکم را در سطح استان فارس داشته باشیم.

پژمان بیان کرد: از قدیم‌الایام گلخانه ها را در سطح استان داشته‌ایم، بنابراین در زمینه روستاهای گلخانه ای نیز تلاش کرده ایم که با اجرای این مهم صرفه جویی و بهره وری از آب را بیش از پیش داشته باشیم.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس در قالب های مختلف از جمله محققان معین، محقق- مروجان ارشد از قبل رایج بوده است و طرح یاوران تولید که اخیرا توسط وزیر ابلاغ شده است ظرفیت جدیدی را جهت استفاده بخش اجراء برای استفاده بیشتر و منسجم تر از توانمندی و پتانسیل های فنی محققان فراهم می سازد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید