Iranian Agriculture News Agency

بیش از 4میلیون راس دام در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان ودام وصیانت ازسرمایه های دامی ازاقدامات مهم وزیربنایی دامپزشکی است.

بیش از 4میلیون راس دام در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، مهدی حسینی در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه در زاهدان ضمن تبریک هفته دامپزشکی گفت: باهدف کنترل بیماری‌های دامی طی سال گذشته 4میلیون 200هزار راس دام واکسینه و یک میلیون 360هزار پایش بیماری صورت گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه دامپزشکی درحفظ سلامت مردم تصریح کرد: باتلاش شبانه‌روزی کارکنان دامپزشکی و فعالیت‌هایی که در زمینه پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام می‌دهند، شاهد رونق دامپروری و تولید کیفی محصولات دامی در استان هستیم.

حسینی در زمینه اقدامات نظارتی در دامپزشکی گفت: دو آزمایشگاه مجهز در مرکز و جنوب استان داریم و تنها استانی  هستیم که روی تب کریمه کنگو به‌صورت مولکولی کار می‌کنیم و محدود استانی هستیم که آزمایش مولکولی بیماری کرونا در شتر را تشخیص دادیم.

مدیرکل دامپزشکی استان تاکید کرد: تاکنون هیچ مورد از بیماری تب برفکی در استان مشاهده نشده است.

حسینی در ادامه بیان کرد: باهدف تقویت نظارت‌های بهداشتی در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی فراورده‌های طیور، ارتقاء کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت محصولات طیور در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید