Iranian Agriculture News Agency

خانمیرزا قطب تولید نهال مثمر چهارمحال و بختیاری است

مدیر جهادکشاورزی خانمیرزا گفت: این شهرستان امسال با تکمیل و راه‌اندازی نهالستان کشت بافت و کشت بذری با ظرفیت ۴۵۰ هزار نهال، به قطب تولید نهال مثمر استان تبدیل شده است.

خانمیرزا قطب تولید نهال مثمر چهارمحال و بختیاری است

محمد صادق خانجانی در گفتگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد با اشاره به نیاز سالانه استان به ۶۰۰ هزار نهال مثمر اصلاح شده، افزود:  این شهرستان موفق به تامین بیش از ۷۰ درصد از نهال مثمر گواهی در ۱۰ گونه و ۱۵ رقم شده است.

وی، نهال مثمر تولیدی منطقه را شامل گونه هسته‌دار و دانه‌دار و گردوی بذری مورد تایید کمیته فنی سازمان جهاد کشاورزی عنوان و تصریح کرد: نهالستان مدرن خانمیرزا با بیش از پنج هکتار وسعت ،در آینده نزدیک قادر به تامین نهال برای استانهای دیگر خواهد بود.

مدیر جهادکشاورزی خانمیرزا، کیفیت نهال مثمر تولیدی این شهرستان را بدلیل شرایط آب و هوا و خاک مستعد و نظارت متخصصان مطلوب دانست و تاکید کرد: نهال تولیدی سازگار با اقلیم و آب و هوای چهارمحال و بختیاری است.

 شهرستان  تازه تاسیس خانمیرزا ، از مهمترین کانون‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری است و مرکز این شهرستان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد که با داشتن هشت هزار و ۸۶۰ بهره‌بردار بخش کشاورزی، سالانه ۱۴۰ هزار تن محصولات باغی و زراعی تولید می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید