Iranian Agriculture News Agency

آزادسازی 5هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شمیرانات به ارزش 100میلیارد ریال

مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات از آزادسازی 5هزارمترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان به ارزش 100میلیارد ریال خبر داد و افزود: اجرای دقیق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، عرصه را بر متخلفین تنگ تر خواهد کرد.

آزادسازی 5هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شمیرانات به ارزش 100میلیارد ریال

 مسعود ایلکا در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان تهران گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی همواره از چالش ها و مشکلات اصلی فراروی بخش کشاورزی شهرستان شمیرانات بوده و حفظ کاربری این اراضی از جمله فاکتورهای اساسی تامین کننده پایداری بخش کشاورزی است.

وی افزود: عوامل اقتصادی ازجمله درآمد ناشی از تغییرکاربری و افزایش قیمت اراضی، نزدیکی به شهرتهران، توریستی بودن دو بخش لواسان و رودبار قصران وفروش اراضی توسط مالکین بومی اثرات مثبتی بر تغییر کاربری زمینهای کشاورزی دارند و درجهت حفظ کاربری اراضی کشاورزی راهکاری جز پیشگیری و برخورد قاطع با تغییرکاربری دهندگان اراضی کشاورزی متصور نیست.

ایلکا با اشاره به فعالیت اکیپ گشت امور اراضی جهاد کشاورزی درسطح شهرستان با هدف اعمال قانون و برخورد با متخلفین در حوزه زمین  گفت:  در همین راستا بر اساس تبصره دو ماده 10قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها و با اخذ دستورات لازم از حوزه قضایی بخش رودبار قصران و با حضور پرسنل خدوم نیروی انتظامی کلانتری ۱۶۲ فشم و با همکاری شهرداری و بخشداری،  بالغ بر ۱۰ مورد فونداسیون ، دیوارکشی ،اسکلت و بناهای ویلایی در شهرستان شمیرانات تخریب شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات، با اجرای این عملیات تخریب، پنج هزار متر مربع از اراضی کشاورزی روستای گرمابدر بخش رودبار قصران به ارزش یکصد میلیارد ریال آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

وی از  ادارات مرتبط، بخشداریها، شهرداری‌ها و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در جهت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها در خارج از بافت روستا و حریم شهرها  درخواست مساعدت و همکاری داشت تا از این طریق بتوان تداوم تولیدات کشاورزی  و امنیت غذایی را  مهیا کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید