Iranian Agriculture News Agency

رئیس مجمع نمایندگان کردستان

نفع سیب‌زمینی‌کاران در کاهش هزینه صادرات است

رئیس مجمع نمایندگان کردستان گفت: در صورت فراهم‌شدن صادرات، قیمت سیب‌زمینی به دلیل ورود به بازارهای جهانی افزایش می‌یابد و تحقق این مقوله هم زمانی به نفع کشاورز خواهد بود که هزینه صادرات به کمترین میزان ممکن برسد.

نفع سیب‌زمینی‌کاران در کاهش هزینه صادرات است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، پرویز اوسطی، اظهار کرد: چهارشنبه هفته گذشته اولین جلسه با مجمع ملی سیب‌زمینی کاران کشور در تهران برگزار شد که در این نشست معاون اقتصادی مجلس، معاون اداره صمت و مدیرعامل بانک کشاورزی حضور داشتند و در مورد طرح صادرات سیب زمینی به رایزنی پرداختند.

وی در ادامه افزود: در صورت فراهم‌شدن صادرات، قیمت سیب‌زمینی به دلیل ورود به بازارهای جهانی افزایش می‌یابد و تحقق این مقوله هم زمانی به نفع کشاورز خواهد بود که هزینه صادرات به کمترین میزان ممکن برسد.

اوسطی اذعان کرد: کنسولگری جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در کشورهای مختلف با ایجاد بازار فروش فرا منطقه‌ای زمینه صادرات سیب‌زمینی را برای کشاورزان فراهم سازد.

وی در مورد طرح حمایت از سیب‌زمینی‌کاران گفت: با طرح‌های مطالعاتی که صورت گرفته قرار است در دشت‌های چهاردولی قروه علاوه بر ایجاد گلخانه، یک شهرک صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی مانند سیب‌زمینی احداث شود.

اوسطی تخصیص آب شرب از سد آزاد برای مناطق دهگلان و قروه را نیازمند تخصیص اعتبار دانست و افزود: پیشبرد این طرح نیازمند تامین اعتبار و اجرایی شدن پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن است و می‌تواند مشکل کمبود آب قروه تا ۵۰ سال آینده را برطرف کند.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان گفت: مجوز بیمارستان ۱۵۰ هزار تختخوابی در قروه هم دریافت شده است و به دنبال تامین اعتبار آن از مجلس برای احداث این مرکز درمانی هستیم تا کمبودهای حوزه بهداشت و درمان نیز برطرف شود.

اوسطی اذعان داشت: خبرنگاران رسمی قروه می‌توانند درخواست خود را به صورت مکتوب در زمینه بهره‌مندی از طرح مسکن خبرنگاران بنویسند تا برای بررسی به وزارت راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید