Iranian Agriculture News Agency

معاون اقتصادی استاندار کردستان:

قیمت گوشت مرغ در کردستان پایین‌تر از میانگین کشوری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: بر اساس آمارهای موجود قیمت گوشت مرغ در کردستان به استثنای تیر ماه در سال جاری پایین‌تر از قیمت میانگین کشوری بوده است.

قیمت گوشت مرغ در کردستان پایین‌تر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، خالد جعفری، در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان، اظهار کرد: موضوع نهاده‌ها در کشور به یک مشکل تبدیل شده است و پیگیری‌های جدی صورت گرفته و در نهایت این نتیجه حاصل شد که از مهر ماه بخش بزرگی از نیاز استان تأمین می‌شود اما هنوز نتوانسته ایم مشکلات و کمبودها را کامل جبران کنیم.

وی افزود: در صنعت مرغداری و دام با جایگزین کردن سایر نهاده‌ها در حال رفع مشکل هستیم و به دنبال این هستیم که اختیاراتی را از کشور برای ستاد تنظیم بازار استان دریافت کنیم برای توزیع نهاده‌های دامی تا بتوانیم مشکلات این صنعت را حل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد: قیمت تولید مرغ در استان کردستان به نسبت میانگین کشوری پایین‌تر است و حتی نسبت به استان‌های همجوار نیز وضعیت مناسب‌تری داریم و این نشان می‌دهد که نظارت کامل صورت می‌گیرد اما در بحث قیمت مصرف کننده تفاوت‌هایی وجود دارد.

جعفری یادآور شد: مجموعه مرغداران با توجه به اینکه کمبود کنجاله سویا در کشور داریم باید فرمول غذایی طیور را تغییر دهیم و یا کمتر از سویا استفاده شود و یا اینکه نهاده‌ای دیگر جایگزین سویا شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر قیمت مرغ برای مصرف کننده در استان بالاتر از میانگین کشوری است که نباید اینگونه باشد و باید با جمع بندی اطلاعات استان و سایر استان‌های کشور, علت این موضوع بررسی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: به دنبال این هستیم که مجوز واردات روزانه ۵۰۰ تن نهاده‌های دامی از طریق مرز باشماق مریوان توسط کردستان را دریافت کنیم که در صورت موفقیت می‌توان بخشی از مشکلات و کمبودهای نهاده‌های دامی کشور و استان را رفع کرد.

جعفری اظهار کرد: در بحث توزیع تخم مرغ با قیمت دولتی باید با همکاری سازمان صمت و جهاد کشاورزی واحدهای توزیع کننده مورد تأیید شناسایی شود تا بتوان با قیمت مناسب این کالا در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد تولید تخم مرغ کشور در هشت استان کشور انجام می‌شود و کردستان از استان‌های واردکننده این کالا است باعث شده قیمت آن تا حدودی با نوسان مواجه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به کمبود روغن جامد حلب چهار کیلوگرم و ۱۶ کیلوگرم در شهرهای بانه, مریوان و سقز اشاره کرد و ادامه داد: این مسئله نیز در دستور کارگروه تنظیم بازار قرار می‌گیرد و با تأمین میزان مورد نیاز از استان‌های دیگر این مشکل را رفع خواهیم کرد.

جعفری یادآور شد: در حال حاضر به لحاظ موجودی کمبودی از کالاهای اساسی وجود ندارد و هر کالایی که نیاز باشد در اختیار مصرف کنندگان به میزان تقاضا قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید