Iranian Agriculture News Agency

با فرمان رئیس جمهور؛

بهره برداری از ۶۲۵ پروژه عشایری در سراسر کشور آغاز شد

در بیست و هفتمین برنامه افتتاح جهش تولید، بهره برداری از ۶۲۵ پروژه عشایری با فرمان رئیس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

بهره برداری از ۶۲۵ پروژه عشایری در سراسر کشور آغاز شد

به گزارش ایانا، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم بهره برداری از طرح های ملی روستایی و عشایری سراسر کشور، اظهار کرد: عشایر با سهم ۱.۷ درصد از کل جمعیت کشور، در بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نقش موثری دارند به طوری که ۲۵ درصد از گوشت قرمز کشور را این قشر شریف تولید می کنند و ۳۵ درصد از صنایع دستی کشور توسط عشایر تهیه می شود.

وی با اشاره به نقش عشایر به عنوان عوامل پدافندی در مرزهای کشور، گفت: مدیریت و بهره برداری ۳۸ درصد از جنگل ها و مراتع کشور در اختیار عشایر است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به عشایر کشور شده است، افزود: شورای عالی عشایری در این دولت احیا شد و مصوبات خوبی داشت که به پشتوانه این مصوبات، ۳۸۰۰ میلیارد تومان برای ۱۳۰ هزار خانوار عشایری اختصاص یافت و در بخش های زیربنایی اتفاقات مهمی رقم خورد.

خاوازی با اشاره به تامین آب سالم و بهداشتی برای خانوارهای عشایری، خاطرنشان کرد: در این دولت، سطح برخورداری عشایر از آب سالم و بهداشتی از ۴۳ درصد به ۶۳ درصد ارتقا یافته و با تقویت زیرساخت های ناوگان های آبرسانی، سطح دسترسی عشایر به آب سالم و بهداشتی از  ۵۰ درصد به ۷۸ درصد رسیده است.

وی گفت: امروز ۶۲۵ پروژه عشایری بهره برداری خواهد شد که ۱۷۱۰ کیلومتر در این پروژه ها عملیات لوله کشی انجام شده؛ ۹ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری صورت گرفته و ۴۰ حلفه چاه حفر شده تا ۲۱ هزار خانوار عشایری به آب سالم، بهداشتی و پایدار دسترسی داشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: با عنایت دولت، آبرسانی سالم و پایدار به ۲۰ هزار خانوار عشایری دیگر امکان پذیر است.

خاوازی با اشاره به تسهیلات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، گفت: ۶۱۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات این قانون در بخش کشاورزی جذب شده است.

وی درخواست کرد: به نمایندگی از سایر پروژه های عشایری کشور، در شهرستان زیرکوه در استان خراسان جنوبی از پروژه آبرسانی ۴۰ محله عشایری بمرود با اجازه و فرمان رئیس جمهوری افتتاح شود.

در ادامه، رئیس جمهور با تبریک روز روستا و عشایر به همه روستائیان و عشایر سرافراز، فرمان افتتاح ۶۲۵ پروژه عشایری و ۸۶۶ طرح روستایی را صادر کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید