Iranian Agriculture News Agency

بازدید از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک با حضور وزیر جهاد کشاورزی

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک، با هدف آشنایی با فرآیند انجام کار در این مجتمع چند منظوره و حضور در مراسم افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار آن صورت گرفت.

بازدید از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک با حضور وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، صبح امروز  دوشنبه (۱۴مهر ۹۹) وزیر جهاد کشاورزی، معاونین، استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان و جمعی از مدیران و مسئولین استانی، از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک شهرستان سربیشه بازدید کردند. 

این بازدید با هدف آشنایی با فرآیند انجام کار در این مجتمع چند منظوره و حضور در مراسم افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار آن صورت گرفت. 

اجرای پروژه آبیاری تحت فشار این مجتمع کشت و صنعت به میزان ۲۵۵ هزار و ۲۰۰ متر مکعب در سال صرفه جویی در مصرف آب را به همراه دارد. 

۳۰ درصد کاهش مصرف سم و کود و ۴۰ درصد افزایش عملکرد در سطح از مهمترین پیامدهای این پروژه آبیاری است. 

کشت و صنعت بیدمشک با ۵۸ هکتار سطح زیر کشت، یکی از بزرگ ترین مجتمع های استان و در رتبه برتر کشوری است که هم اکنون دارای واحدهای مرغ تخم گذار و پرورش گاو شیرده و شتر می باشد و به واسطه سطح زیر کشت گندم، پسته و گل محمدی، نقش بسزایی در حجم تولیدات کشاورزی شهرستان سربیشه دارد.

شایان ذکر است ۲۰۳۵هکتار از پروژه های سیستم های نوین آبیاری در سطح استان به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است و ۸۰۶۳ هکتار نیز در دست اجرا است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید