Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام

۵۸۳ میلیارد تومان به حساب گندمکاران ایلامی واریز شد

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: ۵۸۳ میلیارد تومان معادل ۱۰۰درصد طلب کشاورزان استان، بابت خرید تضمینی گندم به حساب آنان واریز شده است.

۵۸۳ میلیارد تومان به حساب گندمکاران ایلامی واریز شد

کامران سلیمان پور  در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان ایلام گفت: پرونده برداشت و خرید گندم با خریدمحصول ۲۶۲ هزار تن گندم معمولی و دروم از کشاورزان استان ایلام توسط بخش دولتی و خصوصی در سال زراعی ۹۹ - ۹۸ در استان ایلام بسته شد.

وی گفت: افزون بر ۲۳۱ هزار تن گندم معمولی توسط کارگزاران بخش دولتی از کشاورزان خریداری شد و بخش خصوصی نیز ۳۰ هزار و ۸۰۰ تن گندم دورم و معمولی از کشاورزان استان خریداری کرد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام اضافه کرد: میزان خرید گندم امسال توسط مراکز خرید و ذخیره گندم بخش دولتی نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

سلیمان پور یادآور شد: پیش بینی ها قبل از فصل برداشت حکایت از برداشت ۲۷۰ هزار تن گندم داشت که بروز برخی عوامل از جمله شرایط نامساعد جوی، بارندگی های سیلابی و نیز سرمای هوا در مقطعی از سال آبی جاری به ویژه در ماه های اسفند و فروردین باعث کاهش میزان برداشت محصول گندم در استان به خصوص نقاط سردسیر شد.

وی در مورد مطالبات گندمکاران هم گفت: تمام مطالبات کشاورزان بخش دولتی معادل ۵۸۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام از پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات محصول کلزا خبر داد و افزود: در این بخش نیز مبلغ ۷۸ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است که  ۸۶ هزار هکتار از اراضی دیم و ۵۵ هزار هکتار از اراضی آبی استان ایلام به کشت گندم اختصاص دارد.

در فصل برداشت سال زراعی گذشته ۳۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان ایلام به نرخ تضمینی و مصوب خریداری شد که از این مقدار خرید تضمینی انجام شده نزدیک به ۲۶۴ تن گندم خوراکی و دروم و ۳۴ هزار تن نیز گندم بذری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید