Iranian Agriculture News Agency

افزایش سطح کشت‌های گلخانه‌ای استان اصفهان در سال جاری

۲۱۳ هکتار به سطح کشت‌های گلخانه‌ای اصفهان اضافه می‌شود

افزایش سطح کشت‌های گلخانه‌ای استان اصفهان در سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، اصغر رستمی  در خصوص آخرین وضعیت کشت‌های گلخانه‌ای در استان اصفهان اظهار داشت: تولید خارج از فصل از مهم‌تریم مزیت‌های کشت گلخانه‌ای است و از دیگر مزایای این نوع کشت می‌توان به افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش راندمان مصرف آب، امکان تولید محصول سالم و اشتغال‌زایی بالا در واحد سطح اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انوع سبزیجات و صیفی‌جات و گل و گیاهان زینتی در بخش کشت گلخانه‌ای در استان اصفهان برداشت می‌شوند، اضافه کرد: سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای استان حدود یک هزار و ۸۵۶ هکتار و میزان تولید سالیانه سبزی و صیفی گلخانه‌ای استان بالغ بر ۳۰۲ هزار تن می‌باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: استان اصفهان در زمینه سطح زیر کشت و میزان تولیدات محصولات کشاورزی با استفاده از کشت گلخانه‌ای در رتبه سوم کشور قرار دارد.

تولید سالانه ۷۴ میلیون شاخه گل در اصفهان


رستمی با بیان اینکه استان اصفهان با تولید سالانه حدود ۷۴ میلیون شاخه و گل‌های نشایی-فصلی با تولید ۶۵ میلیون نشاء رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: در زمینه تولید گل شب‌بو نیز استان اصفهان جایگاه نخست کشور را داراست.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۱۳ هکتار گلخانه جدید در استان اصفهان ایجاد می‌شود، اضافه کرد: با اضافه شدن این میزان سطح زیر کشت، سطح گلخانه‌های استان از مرز دو هزار و ۵۰ هکتار با پیش‌بینی تولید سالیانه ۳۰۲ هزار تن عبور می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در خصوص واحدهای تولید قارچ خوراکی نیز ابراز داشت: این صنعت دارای اشتغال‌زایی بالایی است، کشت این نوع محصول زمین کمتری می‌خواهد و از تغییرات اقلیمی نیز کمترین آسیب را می‌پذیرد.

رستمی گفت: سطح سالیانه کشت این محصول در استان ۶۸.۵ هکتار در ۷۰ واحد تولیدی و با تولید ۱۳ هزار تن در سال است؛ در حال حاضر استان اصفهان رتبه سوم کشور در زمینه تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید