Iranian Agriculture News Agency

در هفته دامپزشکی انجام شد:

حفظ سرمایه دامداران و بهداشت جامعه محور فعالیت‌های اداره کل دامپزشکی خوزستان

مدیر کل دامپزشکی خوزستان و هیات همراه همزمان با هفته دامپزشکی طی دیدار و گفتگو با نماینده ولی فقیه در استان ضمن ارائه گزارش فهالیت‌های این اداره گفت: حفظ سرمایه دامداران و بهداشت جامعه محور اصلی فعالیت ما در اداره کل دامپزشکی است.

حفظ سرمایه دامداران و بهداشت جامعه محور فعالیت‌های اداره کل دامپزشکی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مصطفی کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی خوزستان و هیات همراه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجموعه دامپزشکی و اهمیت نقش این اداره کل  در سلامت جامعه اظهار کرد: فعالیت‌های اداره کل دامپزشکی استان در راستای حفظ و نگهداری سرمایه دامداران و بالا بردن سطح بهداشت جامعه بوده که این روند با عملیات و نظارت‌های تخصصی توسط اکیپ‌های دامپزشکی و نظارت‌های بهداشتی در حوزه‌های دامپروی، آبزی پروری، پرورش طیور، فراورده‌های خام دامی و مباحث و ضوابط قرنطینه‌ای در استان بصورت شبانه روزی و در تمام طول روزهای سال صورت می‌پذیرد.

وی با بیان این مطلب که بیش از 80 درصد از نهاده‌های خام دامی از طریق استان خوزستان و بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود تصریح کرد: هرگونه کوتاهی در این زمینه می‌تواند باعث بیماری‌های دامی یا بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان شود.

مدیر کل دامپزشکی استان همچنین ضمن اشاره به مشکلات موجود در این حوزه، بزرگترین معضل دامپزشکی استان را کمبود نیرو و اعتبارات برای انجام ماموریت‌های دامپزشکی استان عنوان کرد.

در پایان این دیدار جت الاسلام والمسلمین آیت ا... موسوی‌فر از کارکنان دامپزشکی استان به عنوان نیروهای غیرتمند و خدمتگذار به جامعه یادکرد و گفت: فعالیت‎های  دامپزشکی در خدمت‌رسانی به جامعه بسیار گسترده بوده و دامپزشکی  با رعایت مقررات مربوط به این حوزه و اقدامات موثر در زمینه پیشگیری با نظارت کامل، اطمینان لازم را برای مصرف فرآورده‌های دامی سالم در میان مردم و جامعه ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید