Iranian Agriculture News Agency

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان

خرید تضمینی گندم در کردستان پایان یافت

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اعلام اینکه خرید تضمینی گندم در ۸۵ مرکز خرید این محصول در استان به اتمام رسید، گفت: از ابتدای فصل خرید(یکم تیرماه) تا پایان آن(۱۰ مهر) بیش از ۷۴۹ هزار و ۶۷۴ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شد.

خرید تضمینی گندم در کردستان پایان یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، جمال صالحی، با اشاره به اتمام فصل خرید تضمینی گندم در استان اظهار داشت: ۷۴۹ هزار و ۶۷۴ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان کردستانی در سال زراعی ۹۹-۹۸ خریداری شد.

وی ارزش گندم خریداری شده در استان را یک هزار و ۹۰۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون و ۷۳۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان تاکنون یک میلیارد و ۹۰۷ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان به حساب کشاورزان استان واریز شده است و حدود ۵۰۰ میلیون تومان آن باقی مانده که بزودی پرداخت می‌شود.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اضافه کرد: بیشترین گندم خریداری شده در استان مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۲۰۲ هزار و ۲۰۳ تن، قروه با ۱۳۵ هزار و ۲۷۳ تن، دهگلان با ۱۲۷ هزار و ۹۲۸ تن و دیواندره هم با ۱۱۶ هزار و ۷۷۱ تن بوده است.

صالحی افزود: میزان گندم خریداری شده در شهرستان‌های سقز ۱۰۳ هزار و ۲۲۵ تن، کامیاران ۴۲ هزار و ۳۸۳ تن، سنندج ۱۸ هزار و هشت تن، بانه یک هزار و ۴۱۰ تن، مریوان یک هزار و ۳۹۶ تن و سروآباد هم یک هزار و ۷۰ تن است.

وی یادآور شد: این میزان گندم خریداری شده توسط ۵۳ هزار و ۸۸۱ کشاورز و در قالب ۱۷۴ هزار و ۹۹۸ محموله به ۸۵ مرکز خرید تضمینی این محصول در استان تحویل داده شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۹۹-۹۸ نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۳ هزار تن معادل سه درصد رشد داشته است.

صالحی از کسب رتبه چهارم استان در خرید تضمینی گندم در کشور خبرداد و افزود: کردستان بعد از استان های خوزستان، فارس و گلستان بیشترین میزان خرید گندم را در کشور داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید