Iranian Agriculture News Agency

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار

پروانه‌ چرای دام که تبدیل به طرح مرتعداری نگردد، باطل می‌شود

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار گفت: پروانه‌های چرای دام صادره شده تا پایان سال ۱۳۹۸، حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ باید منجر به طرح اجرایی مرتع‌داری شود، در غیر این صورت فاقد اعتبار بوده و باطل خواهد شد.

پروانه‌ چرای دام که تبدیل به طرح مرتعداری نگردد، باطل می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، قدیر آریان، اظهار کرد: حفظ پوشش گیاهی مراتع و بهره برداری اصولی از آن باعث تجدید حیات طبیعی گیاهان مرتعی می‌شود که این امر در حفظ آب، خاک و توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع محلی نقش مهمی دارد.

وی افزود: در همین راستا دامدارانی که پروانه چرای دام دریافت کرده‌اند مطابق ماده ۲۰ اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور، مکلف به تهیه طرح مرتعداری می‌باشند که در غیر این صورت برابر قانون باید این پروانه ها باطل گردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار تاکید کرد: در صورت تهیه نکردن طرح مرتعداری توسط دامداران در فرجه تعیین شده پروانه‌ی چرای دام آنها ابطال می‌شود که این موضوع در خصوص پروانه چراهای دام صادره تا سال ۱۳۹۸ با دو سال فرصت تا سال ۱۴۰۰ مصداق دارد.

او یادآور شد: دامداران دارای پروانه‌های چرای دام در بازه زمانی باقی مانده باید به ادارات منابع طبیعی مراجعه و درخواست تهیه طرح مرتعداری کنند پس از گذشت فرصت باقی‌مانده عدم مراجعه منجر به ابطال پروانه چرا و بلا معارض شدن مرتع می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید