Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۳ هزار تن شلتوک برنج از شالیزارهای خراسان شمالی

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به آغاز برداشت برنج از شالیزارهای خراسان شمالی،گفت: پیش بینی می شود در این فصل سه هزار و 200 تن شلتوک برنج از شالیزارهای استان برداشت شود.

برداشت ۳ هزار تن شلتوک برنج از شالیزارهای خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، پژمان شهابی گفت: سطح زیرکشت شالیزاهای برنج در زمین های بالادست و پایین دست سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان همچنین در منطقه باباامان شهرستان بجنورد هفت تا هشت هزار هکتار است.

شهابی با بیان اینکه برداشت برنج از شالیزارهای این دو شهرستان از هفته نخست مهرماه جاری آغاز شده، اعلام کرد: تا به کنون 40 درصد از شلتوک این شالیزارها برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از برنج کشت شده این شالیزارها از رقم دم سیاه است، عنوان کرد: پیش بینی می شود در این فصل از هر هکتار چهار تن شلتوک ( سه هزار و 200 تن شلتوک) برداشت و فرآوری شود.

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه برنج سفید این دو شهرستان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در این فصل برداشت متقاضیان بخش خصوصی برنج سفید فرآوری شده این دو شهرستان را با قیمت هر کیلو 28 هزار تومان خریداری می کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید