Iranian Agriculture News Agency

جذب 49هزار میلیون ریال تسهیلات سامانه سیتا در نی ریز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز گفت: از ابتدای سال 1398 تاکنون، 49هزارمیلیون ریال تسهیلات سامانه سیتا برای 9 طرح در بخش کشاورزی این شهرستان جذب شده است.

جذب 49هزار میلیون ریال تسهیلات سامانه سیتا در نی ریز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علیرضا بصیری گفت: از زمان راه اندازی این سامانه، 500 درخواست از طرف متقاضیان توسعه تولید در بخش کشاورزی برای بهره مندی از تسهیلات ثبت شده است.

وی تصریح کرد: با بررسی و تایید 217 طرح در این شهرستان و تصویب  86 طرح در کارگروه تخصصی استانی، 36 نفر ازاین متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک های کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک معرفی شده اند.

او خاطرنشان کرد: این طرح ها شامل احداث گلخانه سبزی و صیفی و سایه بان ،پرورش گل و گیاه زینتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، احداث و تجهیز دامداری و خرید دام بوده است.

به گفته بصیری، شناور بودن تسهیلات در سطح کشور، بروکراسی طاقت فرسا و طولانی شدن روند اداری از زمان ثبت نام تا دریافت وام که در مواردی بیش از 6ماه نیز ادامه داشته از مشکلات این بخش است.

این مقام مسئول در پایان یادآورشد: متقاضیان توسعه تولید در بخش کشاورزی با ثبت نام در سامانه سیتا (سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری) به آدرس cita.maj.ir می توانند از تسهیلات مربوطه بهره مند شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید