Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل تعاون روستایی ایلام،

توزیع بیش از 36 هزار تن انواع بذر در بین کشاورزان ایلامی

مدیرکل تعاون روستایی ایلام، گفت: از سال 92 تا سال 98، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن فرآوری بذر در بین کشاورزان استان ایلام، توزیع شده است.

توزیع بیش از 36 هزار تن انواع بذر در بین کشاورزان ایلامی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، محمدناصر ناصری گفت: سازمان تعاون روستایی با تدوین ساختار نظام مند برای فعالیت در بخش کشاورزی اعم از زنبورداران، مرغداران، دامداران و... زمینه اشتغال مولد زود بازده و افزایش تولید را فراهم کرده است.

وی افزود: از سال ۹۲ تا ۹۸ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی، نهاده‌های دامی و مواد سوختی از سوی تعاونی‌های کشاورزی استان خرید یا توزیع شده است.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام، اظهار کرد: این استان دارای یکی از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین عسل‌های تولیدی در کشور است که ایجاد کارگاه‌های فرآوری عسل نیز از دیگر برنامه‌های تعاون روستایی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

ناصری ادامه داد: برندسازی محصولات تولیدی استان، ساماندهی بهره برداران و تعاونی‌ها، تکمیل زنجیره‌های تولید، ایجاد صنایع تکمیلی و تبدیلی، همکاری در شناسایی بازارهای خرید و صادرات از جمله موارد مهمی است که در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه از جمله تعاون روستایی قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین از سال 92 تا 98، 36 هزار و 300 تن فرآوری بذر در بین کشاورزان استان توزیع شد همچنین ۲۲۸ میلیون لیتر مواد سوختی برای بهره برداران حوزه کشاورزی توسط تعاون روستایی انجام گرفته است.

ناصری گفت: برخی ارقام و محصولات خاص استان که دارای قابلیت صادارات هستند از جمله زعفران و رب گوجه فرنگی در بازار بورس عرضه می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام، ادامه داد: با توجه به اجرای طرح‌های ملی در استان از جمله طرح کرخه ایلام، رودخانه‌های مرزی و استقرار سامانه گرمسیری، این مدیریت در ۸۰ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش طرح‌های فوق‌الذکر نسبت به استقرار الگوهای نظام بهره برداری در قالب شرکت‌های تعاونی تولید به منظور حراست و حفاظت از سرمایه گذاری انجام شده در منطقه اقدام کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید