Iranian Agriculture News Agency

هشدار هواشناسی به کشاورزان

عملیات برداشت ذرت علوفه‌ای را تسریع کنید

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سرد شدن هوا گفت: رگبارهای پاییزی از روز شنبه تا اواسط هفته جاری بسیاری از مناطق این استان را فرا می‌گیرد.

هشدار هواشناسی به کشاورزان

مهرداد چراغپوردر گفتگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد اظهار کرد: این بارش‌ها همراه با وزش باد به نسبت شدید و رعد و برق است که توصیه می‌شود عشایر، جوامع محلی و مسافران طی روزهای آینده از صعود به ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: این رگبارها بارش موثری برای استان به شمار نمی‌رود و بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، بارش‌ها موثر از آذر ماه در استان آغاز می‌شود که این موضوع وضعیت منابع آب زیرزمینی استان را به شدت تهدید می‌کند و بارش‌ها در پاییز امسال به حد معمولی(نرمال) خود نخواهد رسید.

چراغپور با اشاره اینکه بارش‌های بیش از یک دهه گذشته به اندازه ۲.۵ سال با کمبود بارش داشته است، تصریح کرد: شرایط خشکسالی در سال آبی جدید نیز تداوم دارد و ما ناگزیر از انطباق زندگی خود با این شرایط هستیم.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه از کاهش محسوس دما از روز دوشنبه خبر داد و گفت: دما از روز دوشنبه بین ۲ تا سه درجه کاهش می‌یابد.

چراغپور خاطرنشان کرد: کشاورزان نسبت به برداشت مزارع ذرت خود تسریع دهند چرا که برداشت دیرهنگام منجر به سرمازدگی مزارع آنها می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید