Iranian Agriculture News Agency

سه هزارو 100 تن ماهی در شهرستان کیار تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار گفت :تولید ماهیان سردآبی امسال باتوجه به سیل سال گذشته و واردشدن خسارات فراوان که حدود ۷۰ درصد تولید و زیرساخت را نابود کرد اکنون به سه هزار و ۱۰۰ تن رسیده است.

سه هزارو  100 تن ماهی در  شهرستان کیار تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سعید داودی‌نیا گفت: فعال‌ترین حوزه در تولید ماهیان سردآبی در شهرستان کیار بخش سبزکوه، شهر ناغان و حومه است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان کیار افزود: تولید ماهیان سردآبی امسال باتوجه به سیل سال گذشته و واردشدن خسارات فراوان که حدود ۷۰ درصد تولید و زیرساخت را نابود کرد اکنون به سه هزار و ۱۰۰ تن رسیده است.

وی ادامه داد: این تولید با تمهیدات و حمایت‌های جهاد کشاورزی شامل تسهیلات کم بهره، بلاعوض و ساخت زیرساخت‌ها بوده، که مجددا تولید در حال احیا است.

داودی نیا خاطرنشان کرد: تعداد مزارع فعال و مجاز شهرستان کیار ۱۲۱ مزرعه پرورش ماهی است که به ازای هر تن تولید برای سه نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود که باتوجه به تولید امسال برای ۹۳۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان کیار، اظهارداشت: با وقوع سیل سال گذشته حدود ۳۰۰ تن محصولات مزارع از بین رفت و مزارع خالی شدند که اکنون در حال احیای تولید هستیم و با وجود زیرساخت‌های آماده، ظرفیت تولید پنج هزار تن و پتانسیل تولید حداکثر ده هزار تن در شهرستان وجود دارد.

وی در خصوص مزارع تولید بچه‌ ماهی افزود: مزرعه تولید بچه‌ماهی به طور جداگانه در شهرستان وجود ندارد و تولید بچه ماهی در کنار تولید اصلی و با مشارکت مزارع با یکدیگر انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید