Iranian Agriculture News Agency

خشکسالی و کمبود آب، بلای جان لوبیای دهاقان

لوبیای دهاقان از مرغوبیت بالایی برخوردار است اما خشکسالی و کمبود آب مهم‌ترین نقش در کاهش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان دهاقان داشته است.

خشکسالی و کمبود آب، بلای جان لوبیای دهاقان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، امیر صفر‌پور با اشاره به برداشت لوبیا از سطح مزارع گلشن، همگین، دزج، قمیشلو، آستانه، برواده، قمبوان اظهار کرد: لوبیای دهاقان از مرغوبیت بالایی برخوردار است اما خشکسالی و کمبود آب مهم‌ترین نقش در کاهش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان دهاقان داشته است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان با بیان اینکه امسال با توجه به میزان بارندگی و منابع آبی در شهرستان، کشاورزان منطقه حدود هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع خود را به کشت لوبیا از ارقام چیتی، قرمز و سفید اختصاص داده‌اند، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال از این سطح زیر کشت حدود ۲ هزار و ۷۵۰ تن لوبیا در شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی دهاقان با اشاره به توسعه گلخانه‌های شهرستان دهاقان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان دهاقان ۱۰ هکتار گلخانه با هزینه شخصی احداث و ۲۰ هکتار گلخانه با استفاده از تسهیلات و آورده شخصی در حال اجرا است که در مجموع تاکنون در شهرستان بیش از ۲۰۰ هکتار گلخانه احداث شده است.

صفرپور بیان کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، جهاد کشاورزی  با هماهنگی دادستان شهرستان و همکاری فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان اقدام به تخریب یک مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل دیوارکشی گلخانه واقع در روستای پوده شهرستان  دهاقان کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید