Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای در استان اصفهان آغاز شد

شیخ علی، کارشناس مسئول واحد گیاه پزشکی مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از آغاز عملیات مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای در شهرستان‌های اصفهان، خمینی‌شهر، کاشان، برخوار و شهرضا خبر داد.

مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای در استان اصفهان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، تقی شیخ علی با بیان اینکه مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از بزرگترین معضلات و آفات میوه و سبزیجات به حساب می‌آید، اظهار داشت: این مگس مقاومت بالایی نسبت به تغییرات آب و هوایی دارد  و در اکثر نقاط دنیا دیده می‌شود اما برای کنترل این آفت می‌توان از راه‌های مختلفی بهره گرفت.

وی ادامه داد: مگس میوه مدیترانه‌ای میزبانان زیادی داشته و تنوع عظیمی از میوه‌ها از جمله هلو، شلیل، گیلاس، سیب، گلابی، انگور، انجیر، خرمالو، انار، نارنگی و پرتقال را دربر می‌گیرد.

میوه آلوده به مگس میوه مدیترانه‌ای غیرقابل استفاده است

کارشناس مسئول واحد گیاه پزشکی مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان  با بیان اینکه مگس میوه مدیترانه‌ای در شهرستان‌های اصفهان، خمینی‌شهر، کاشان، برخوار و شهرضا وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به تخم‌ریزی زیاد این موجود، فرمون گذاری و طعمه پاشی مناسبی برای برخورد با این آفت در سطح مناطق مورد نظر شکل گرفت، تمامی اقدامات در حال انجام است تا این آفت از بین برود زیرا اگر به میوه‌ای حمله کند آن محصول قابل استفاده نخواهد بود.

وی تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند میوه‌ها را جمع‌آوری و در کیسه‌های پلاستیکی قرار داده و ۴۸ ساعت در معرض آفتاب قرار دهند بعد از این مدت، لارو مگس از بین می رود.

شیخ علی عنوان کرد: از ابتدای شهریورماه تاکنون در حدود یک هزار هکتار از اراضی استان مبارزه با این مگس انجام شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه سطوح مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای در سطح استان به حدود سه هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یابد.

لزوم همکاری کشاورزان برای از بین آفات

وی ادامه داد: روش‌های مبارزه با این آفت، غیرشیمیایی هستند و در این بخش برای جلوگیری از توسعه فعالیت مگس میوه مدیترانه‌ای ، نیاز به همکاری کشاورزان است تا از بروز مشکل جلوگیری شود.

کارشناس مسئول واحد گیاه پزشکی مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: خوشبختانه با اقدامات شکل گرفته، استان اصفهان در مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای موفق عمل کرده و امیدواریم بتوانیم از بروز خسارت هر چند جزئی به محصولات استان جلوگیری کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید