Iranian Agriculture News Agency

امین کریمی:

آغاز حرکت کلنی‌داران به سمت مناطق کنارخیز خوزستان

رئیس اتحادیه زنبورداران خوزستان از آغاز حرکت زنبورداران به سمت مناطق کنارخیز خوزستان برای تولید عسل کنار خبر داد.

آغاز حرکت کلنی‌داران به سمت مناطق کنارخیز خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، امین کریمی رئیس اتحادیه زنبورداران استان خوزستان گفت: با شروع فصل پائیز و احتمال بارندگی ها، زنبورداران خوزستانی حرکت خود را به سمت مناطق کنارخیز آغاز کرده و غریب به ۴۰ درصد زنبورداران در مناطق کنارخیز مستقر و مابقی در حال حرکت به این مناطق هستند.

وی ادامه داد: عسل کنار یکی از مرغوب‌ترین عسل های تولیدی استان خوزستان است که مشتریان بی‌شمار و خاصی دارد، این عسل خواص درمانی و غذایی بسیار دارد که در شهرهای شوشتر، دزفول، گتوند و بهبهان شاهد بیشترین درختان کنار هستیم.

رئیس اتحادیه زنبورداران خوزستان در ادامه بیان کرد: در سال گذشته میزان برداشت عسل از هر کندو در مناطق کنارخیز بین ۳.۵ تا ۴ کیلو بود که پیش‌بینی می‌شود امسال هم این اتفاق رخ دهد و با توجه به اینکه در تولید عسل کوهستان با کاهش روبرو بودیم، عسل کنار این افت تولید را جبران کند.

کریمی گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت عسل کنار در سال جاری با توجه به افزایش ۳۰۰ درصدی نهاده ها و هزینه‌های حمل و نقل حدود ۲۵ درصد افزایش داشته باشد.

وی همچنین اظهار کرد: در سال گذشته قیمت عسل کنار درجه یک بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، عسل درجه ۲ حدود ۱۰۰ هزار تومان و درجه ۳ حدود ۷۰ هزار تومان بوده است که این رقم قطعا در سال جاری و در تولید عسل کنار جدید با افزایش روبه رو خواهد بود.

رئیس اتحادیه زنبورداران خوزستان تصریح کرد: یکی از خواسته های به حق و جدی زنبورداران استان خوزستان که بومی ترین تولید کنندگان کشور به شمار می روند تخصیص اعتبارات دولتی است که سال‌های زیادی از قطع شدن آن می‌گذرد.

کریمی در پایان گفت: امیدواریم با پرداخت تسهیلات به موقع و همچنین اعتباراتی که سال‌هاست قطع شده شاهد توسعه فعالیت زنبورداری جهت تولید موفق عسل باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید