Iranian Agriculture News Agency

۳۰ درصد بذر گندم مصرفی در چهارمحال و بختیاری گواهی شده است

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در حدود ۳۰ درصد از بذر گندم مصرفی در استان به صورت گواهی شده است که این بذرها نیاز به سم ندارند.

۳۰ درصد بذر گندم مصرفی در چهارمحال و بختیاری گواهی شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، فرشید شبانی با اشاره به کشت پاییزه محصولات گندم، جو و کلزا در استان، اظهار کرد: اکنون برای کشت گندم و جو به سم برای ضدعفونی بذرهای آنها نیاز است که تاکنون 2 تن سم برای ضدعفونی بذر گندم در استان از یکی از شرکت‌ها و با قیمت قبل تهیه شده است.

وی سم مورد نیاز استان برای ضدعفونی گندم را هفت تن عنوان کرد و افزود: سعی شده است سمومی برای استان انتخاب شود که در مقایسه با سموم دیگر افزایش قیمت کمتری داشته باشند.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ،هزینه سم برای یک هکتار زمین را بسیار اندک عنوان و تصریح کرد: چنانچه بذر ضدعفونی نشود ممکن است گندم به سیاهک مبتلا و آسیب زیادی به محصول وارد ‌شود، به همین دلیل توصیه می‌شود که کشاورزان حتما از بذرهای ضدعفونی شده استفاده کنند.

شبانی با اشاره به اینکه برای ضدعفونی بذر گندم مشکلی در استان وجود ندارد، بیان کرد: هر فروشگاهی که سم بخواهد شرکت‌ها آمادگی دارند در اختیارش قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه همه بذرهای گواهی شده گندم و جو به صورت ضدعفونی شده تحویل کشاورزان می‌شود، خاطرنشان کرد: سمی که گفته می‌شود کشاورزان تامین کنند برای بحث خودمصرفی است.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در خصوص جو و ضدعفونی بذر آن توسط کشاورزان قدری کوتاهی می‌شود، ادامه داد: امسال روی این قضیه از نظر ترویجی کار شده است به گونه‌ای که تاکنون چهار تا پنج پیامک ترویجی از سوی مدریت ترویج برای کشاورزان با تاکید بر ضدعفونی بذر جو ارسال شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید