Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل تعاون روستایی ایلام

کارگاه فرآوری انگور در ایلام ایجاد می‌شود

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: ایجاد کارگاه فرآوری انگور در استان با توجه به تولید این محصول از باغات استان در دستور کار است.

کارگاه فرآوری انگور در ایلام ایجاد می‌شود

محمد ناصر ناصری در گفت و گو با خبرنگار ایانا در ایلام بیان کرد: در شهرستان ایوان که قطب اصلی تولید انگور است ایجاد یک کارگاه فرآوری انگور برای تبدیل مازاد این محصول به کشمش ضروری به نظر می رسد.

وی همچنین افزود: استان ایلام دارای یکی از مرغوب ترین و باکیفیت ترین عسل های تولیدی در کشور است که ایجاد کارگاه های فرآوری عسل نیز از دیگر برنامه های تعاون روستایی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

ناصری یادآور شد: کارگاه های فرآوری بذور، باقلا، روغن کشی زیتون و کنجد در استان ایلام انجام شده است و البته ایجاد این گونه کارگاه ها و کارخانه های صنایع تبدیلی و تکمیلی متناسب با تولید استان باید باشد.

وی تاکید کرد: برندسازی محصولات تولیدی استان، ساماندهی بهره برداران و تعاونی ها، تکمیل زنجیره های تولید، ایجاد صنایع تکمیلی و تبدیلی، همکاری در شناسایی بازارهای خرید و صادرات از جمله موارد مهمی است که دستور کار سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه از جمله تعاون روستایی قرار دارد.

وی اضافه کرد: طی سال های اخیر ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن فرآوری بذر و توزیع آن در بین کشاورزان و توزیع ۲۲۸ میلیون لیتر مواد سوختی برای بهره برداران حوزه کشاورزی توسط تعاون روستایی انجام گرفته است و هرجا برای تعدیل در قیمت ها و جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان نیاز باشد تعاون روستایی ورود می کند.

ناصری گفت: برخی ارقام و محصولات خاص استان که دارای قابلیت صادارات هستند از جمله زعفران و رب گوجه فرنگی در بازار بورس عرضه می شود.

از سال ۹۲ تا ۹۸ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی، نهاده های دامی و مواد سوختی از سوی تعاونی های کشاورزی استان خرید یا توزیع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید