Iranian Agriculture News Agency

۲ هزار و ۱۰۰ تن شکر بین زنبورداران خراسان شمالی توزیع شد

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ تن شکر با قیمت مصوب تنظیم بازار بین زنبورداران این استان توزیع شد.

۲ هزار و ۱۰۰ تن شکر بین زنبورداران خراسان شمالی توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، علیرضا صادق گفت: این میزان شکر در بین شرکت ها و اتحادیه های زنبورداران توزیع شده است تا در اختیار تولید کننده های عسل قرار بدهند.

وی گفت: برداشت عسل از زنبورستان های این استان نیز آغاز شده است و پیش بینی می شود که امسال بیش از سه هزار تن عسل از این زنبورستان ها برداشت شود.

وی اظهار کرد: پارسال از سطح زنبورستان‌های این استان ۲ هزار و ۹۰۰ تن عسل تولید شده بود که در مقایسه با سال ۹۷ ، ۳۱ درصد افزایش داشت.

وی افزود: براساس سرشماری انجام شده در سال گذشته، ۲۰۵ هزار و ۵۸۵ کلنی در زنبورستان‌های این استان وجود دارد.

صادق اظهار کرد: بر این اساس تعداد یکهزار و ۹۶۵ نفر بهره‌بردار در این استان در حوزه تولید عسل و سایر فراورده‌های آن فعالیت دارند که یکهزار و ۹۳ نفر نیز به عنوان کارگر در این زنبورستان‌ها مشغول به کار هستند.

وی گفت: در سال گذشته از هر کلنی ۱۴ کیلوگرم عسل به دست آمد در حالی که در سال های گذشته به ازای هر کلنی ۱۲.۴ کیلوگرم عسل تولید می شد.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی باعث تولید مرغوب عسل در این استان شده است.

وی اظهار داشت: خروج از تک محصولی و توجه به توسعه تولید سایر فراورده های زنبور عسل از قبیل ژله رویال، گرده گل و زهر زنبور گسترش زنبورستان ها از برنامه های این سازمان برای امسال و سال های آینده است.

وی تنوع گونه های گیاهی، استفاده از شیوه های ارگانیک برای مبارزه با بیماری ها، تولید عسل بدون تغذیه شکر و مدیریت صحیح زنبورستان ها را از عوامل تولید عسل کیفی و مرغوب برشمرد.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید