Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

153 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین به زیر کشت گندم می رود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد در سال زراعی جاری 153 هزار و 182 هکتار از مزارع کشاورزی استان به زیر کشت گندم برود.

153 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین به زیر کشت گندم می رود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه با اعلام این خبر افزود: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی  از این میزان 48 هزار و 182 هکتار  به زیر کشت گندم آبی و 105 هزار هکتار  به زیر کشت گندم دیم  است .

این مقام مسئول پیش‌بینی کرد: بر اساس برنامه ابلاغی حدود 343 هزار تن گندم از این میزان سطح زیرکشت برداشت شود.

وی ارقام کشت شده گندم آبی در مزارع کشاورزی استان را ؛ پیشگام ، پیشتاز ، سیروان ، سیوند و پارسی و گندم دیم را ؛ آذر 2 ، باران، سرداری ، اوحدی و هما ذکر کرد.

خمسه با اعلام اینکه کشت گندم دیم در مزارع کشاورزی استان آغاز شده است گفت : انشاله تا چند روز آینده کشت گندم آبی نیز در مزارع کشاورزی استان آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به کشت گندم در مزارع کشاورزی استان در سال زراعی گذشته اشاره کرد و اظهار کرد: در سال زراعی گذشته 47 هزار و 700 هکتار گندم آبی و 106 هزار هکتار گندم دیم در مزارع کشاورزی استان کشت شده بود.

خمسه افزود: در سال گذشته 341 هزار تن گندم از این میزان سطح زیر کشت برداشت شد که 211 هزار تن دانه گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده بود.

به گفته وی ؛ در سال زراعی گذشته 6 هزار و 500 تن بذر گندم در مزارع کشاورزی استان تولید شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید