Iranian Agriculture News Agency

تولید 48 هزار تن هلو از باغات استان آذربایجان شرقی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۱۱۲ هزار و ۱۴۴ هکتار باغات درختان مثمره در استان آذربایجان شرقی گفت: این رقم معادل ۴.۱۸ از سطح کل باغات کشور است.

تولید  48 هزار تن هلو از باغات  استان آذربایجان شرقی

محمدباقر بی پروا در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی در خصوص وضعیت باغات هلو در استان، اظهار می‌کند: کل سطح زیر کشت باغات هلوی استان معادل ۳8۰۰ هکتار با تولید 48 هزار تن بوده و استان از این نظر رتبه سیزدهم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و اغلب آن به صورت تازه خوری در داخل استان و سایر استان‌ها مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 40 درصد معادل 19 هزار و 200 تن بصورت فرآروی شده در واحدهای فرآوری استان وکشور مصرف می شود گفت: حدود 60 درصد معادل 28 هزار و 800 تن بصورت تازه خوری درداخل  استان و سایر استان‌های کشور مصرف می‌شود.

وی افزود: به دلیل بالا بودن کیفیت محصول هلو تولیدی استان به روسیه و کشورهای همجوار نیز صادر می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: شبستر در تولید هلو جزو شهرستان‌های برتر در استان بوده و بیشترین سطح زیرکشت باغات هلو را دارد؛ شهرستان‌های مرند، میانه و مراغه نیز رتبه‌های بعدی را در استان به خود اختصاص داده است و با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیائی موجود در استان محصول هلوی استان از کیفیت بالایی برخوردار است.

بی پروا افزود: متوسط تولید هلو در سطح کشور ۱۲.۵ تن در هر هکتار است که این عدد در استان معادل ۱۵ تن در هر هکتار بوده و حتی در باغات شاخص به ۴۵ تن در هر هکتار می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید